Poslednja deonica na obilaznici oko Beograda dužine 9,74 kilometara, od tunela Straževica do petlje Bubanj Potok, zvanično je otvorena za saobraćaj.
Povodom otvaranja, predsednik Republike Aleksandar Vučić, rekao je da je ovo najznačajnija saobraćajnica koja će doprineti izmeštanju kamiona iz centra grada i dodao da će danas biti potpisan ugovor sa konzorcijumom srpskih kompanija o izgradnji obilaznice oko Kragujevca, duge 20 kilometara.
Predsednik je naglasio da će deonica auto-puta od Čačka do Kraljeva biti završena sledeće godine, dodavši da se u Beogradu gradi i metro, pru čemu će prva linija biti završena 2028. godine, a druga najkasnije do 2030. godine.
Pročitajte još:
- OD DANAS ELEKTRIČNI AUTOBUSI NA ULICAMA NOVOG SADA
- FORD OTVARA PRVU FABRIKU ELEKTRIČNIH AUTOMOBILA U EVROPI
- NASTAVLJA SE SARADNJA SA EU U OBLASTI TRANSPORTA I INFRASTRUKTURE
Posle više od 30 godina gradnje, od Batajnice do Bubanj Potoka moći će da se stigne auto-putem u punom profilu, to jest sa ukupno šest saobraćajnih traka, u dužini od 47 kilometara.
Završetkom ovog projekta preusmerava se saobraćaj sa preopterećene osnovne mreže gradskih saobraćajnica na obilaznicu, što doprinosi skraćenju vremena putovanja za tranzitne tokove, smanjenju broja saobraćajnih nezgoda, troškova eksploatacije vozila, štetnih gasova i buke od vozila na užem gradskom području.
Iako je sada obilaznica auto-putem spojena sa Koridorom 10 kod Bubanj Potoka, najavljeno je da će se uskoro graditi i nastavak, tzv. sektor C od Bubanj Potoka i Vinče, preko Dunava, do Pančeva, u dužini od 31 kilometar, kako bi se nastavio saobraćajni prsten.
Predviđena je gradnja kombinovanog drumsko-železničkog mosta preko Dunava, između desne obale naselja Vinča i leve obale naselja Starčevo, i nastavak železničke pruge Beli Potok-Pančevo u dužini od 29 kilometara.
Na tom potezu planirana je gradnja dva tunela, Bubanj potok i Leštane, kao i veliki drumsko-železnički most kod Vinče.
Energetski portal