Sudeći prema rezultatima istraživanja međunarodne organizacije za zaštitu životinja Human Society International (HSI), nije.
Veoma je izazovno živeti u današnjem društvu ako imate određena, rigidna ili manje rigidna, načela. Osobi koja se trudi da ne pravi otpad postulate zero waste života može uzdrmati konobar koji joj donese piće sa dve slamčice. Oni koji razdvajaju smeće u zemljama sa neefikasnim sistemom reciklaže zapravo ne čine ništa, ma koliko čvrsto verovali da će njihova odbačena plastična flaša vaskrsnuti u novom obliku umesto da trune na deponiji. Vegani i vegetarijanci su se godinama hranili pomfritom iz jednog popularnog lanca restorana prženim u ulju s ukusom životinjske masti dok slučaj obmane mušterija nije raskrinkan.
Ljudi nisu samoizolovane jedinke već u svom delanju zavise i od drugih pojedinaca, preduzeća i vlasti. Iako je u nekim situacijama atak na njihove vrednosti slučajan, u onim drugim je itekako proračunat i zapravo je reč o lažnom zelenom marketingu. Ukoliko si postavio kontejnere za različite vrste đubreta, logično je da ne očekujem da vidim radnika gradske čistoće kako sav sadržaj trpa u isti kamion. Kog sam se onda đavola i trudila da razvrstavam? Ako svoj proizvod reklamiraš kao pogodan za vegane i vegetarijance, oni sigurno u svojoj hrani ne žele da osete ukus životinjske masti. Popularnog klovna je ta zvrčka koštala 10 miliona dolara. Poslednje, ali ne i najmanje važno, kada kupujem odeću od veštačkog krzna, ni pod razno neću da je zarad njenog šivenja stradala životinja. Amazon, eBay i brojne druge kompanije očito nisu ovoga svesne.
Naime, HSI obelodanio je da mnoge online prodavnice prodaju artikle od pravog krzna, iako ih reklamiraju kao da su napravljeni od veštačkog. Organizacija je najpre nabavila nekoliko različitih proizvoda: kapu, čupave papuče, privezak i pompom minđuše. Laboratorijski testovi pokazali su da svaki od njih sadrži pravo krzno. Kao da to nije dovoljno deprimirajuće, neki su imali oznake vegan friendly i cruelty free.
Na optuženičkoj klupi povodom zavaravanja javnosti našli su se i Romwe, Shein, Just Your Outfit, Danielli i Boho Styles.
Mnoge modne kuće rekle su odlučno „ne“ proizvodnji odevnih predmeta od pravog krzna, međutim šta se zaista krije ispod te luksuzne bunde s revije? Da li je njima za verovati?