Odgovor kompanije Henkel na postavljeno pitanje bio bi „itekako“.
U centralnoj Evropi, proizvođač hemijskih sredstava testira novu šemu prema kojoj su kupci u odabranim drogerijama prodajnog lanca „Rosmann“ u mogućnosti da nekoliko puta dopunjavaju ambalažu tečnih deterdženata i omekšivača za pranje veša, ali i tečnosti za pranje suđa i gelova za tuširanje.
Prve stanice za dopunu su postavljene u novembru 2019. godine u prodavnicama u Češkoj. Funkcionišu po principu automata za vodu.
Pročitajte još:
Tokom prethodne godine kompanija je, prema sopstvenim navodima, za potrebe pakovanja svojih artikala proizvela oko 770 hiljada tona ambalaže. Većinski udeo, oko 47 odsto, u tome je imala plastika. S obzirom na to da Henkel teži da do 2025. godine značajno neutrališe svoj negativan uticaj na životnu sredinu, jedan od načina na koji će doprineti svom cilju jeste i „cirkulisanje“/kruženje pakovanja.
Pored uvođenja ambalaže koju je moguće ponovo upotrebiti u svoj asortiman, proizvođač će svoj ugljenični otisak smanjiti i reciklažom svih onih pakovanja koji ne sadrže ostatke materije koja bi mogla da utiče na proces prerade.
Henkel će nastojati da učešće tzv. devičanske plastike, poreklom iz naftnih derivata, u svojim proizvodima smanji za 50 odsto. Alternativu će im predstavljati reciklirane sirovine i bioplastika. Kompanija će, povrh toga, podržati i inovacije i tehnologije pomoću kojih bi količina otpada odloženog u naše okruženje bila znatno umanjena.