Blokada na putu plastike

Foto: Evervejv

Gde je voda, tu je život. Raznoliki organizmi, bujna vegetacija… Ah, da. Ne zaboravimo i plastiku koja je danas gotovo neizostavni deo vodnog inventara. Na flaše, kese i ostale nepoželjne, plutajuće goste odavno smo navikli, pa nam je praktično nezamislivo da prošetamo obalom reke ili mora, a da nas ne dočekaju dostojni predstavnici velike plastične porodice.

Od trenutka kada plastika uđe u cirkulatorni sistem zemlje, ona putuje kao maligna ćelija i traži svoj put do okeana gde će ostati stotinama godina. Malo ko zna da plastika u okeanu i plastika u reci ne predstavljaju problem iste težine. Iako su obe nemerljivo štetne za vodni ekosistem, plastika u slatkim vodama može se lakše ukloniti nego kada se dokopa nepreglednih površina okeana.

Na sreću, postoji neko ko je, kao pravi stražar na kapiji okeana, odlučio da presretne plastiku i blokira njeno maliciozno putovanje svetskim rekama.

David protiv Golijata

Nemačka startap kompanija Evervejv ne preza možda od najvećeg izazova sa kojim se čovečanstvo suočava. Ona se odlučno prihvatila sprovođenja misije da očisti svetske reke od plastike. Imajući spram sebe golemog neprijatelja, mlada kompanija morala je da uloži znatnu taktiku, znanje i nepokolebljivu volju.

Baš kao što se David nadjačao Golijata naizgled slabim oružjem, tako i Evervejv na bojno polje izlazi naoružan – brodom. Kako objašnjava Klemens Figel, jedan od osnivača kompanije, dva glavna oruđa za prikupljanje rečnog otpada su upravo brodovi CollectiX i HiveX.

Foto-ilustracija: Pixabay

Za razliku od brodova koji za sobom ostavljaju naftne mrlje, iza ovih plovila ostaju čiste i blistave vode Prvim brodom upravlja veštačka inteligencija i on može sakupiti 20 tona otpada dnevno, dok HiveX predstavlja pasivnu platformu koja koristi protok vode da odvoji plastiku i skladišti je.

Klemens objašnjava da se čitav proces odvija po principima cirkularne ekonomije jer se izdvojena plastika, u saradnji sa društveno odgovornim kompanijama širom sveta, reciklira i vraća u upotrebu u vidu različitih proizvoda. Kako bi se što više ljudi uključilo u akcije čišćenja, kompanija ulaže mnogo napora u edukaciju i marketing kampanju, pa ime Evervejv (Ever – uvek, wave – talas) ima dvojako značenje – osim što aludira na talase reka i okeana, ono upućuje i na talas promene koju ova kompanija nastoji da uvede u društvo.

Priredila: Milena Maglovski

Tekst u celosti možete pročitati u Magazinu Energetskog portala RECIKLAŽA.

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti