Zamenik gradonačelnika Goran Vesić i gradski sekretar za saobraćaj Dušan Rafailović održali su danas prezentaciju novog režima saobraćaja na raskrsnici Makedonske i Dečanske ulice uvođenjem ekskluzivne pešačke faze.
Ekskluzivna pešačka faza omogućiće pešacima da prelaze zonu raskrsnice pravolinijski i dijagonalno dok su vozila zaustavljena na crvenom svetlosnom signalu, istakli su govornici u Starom dvoru.
Vesić je ukazao da će se uvođenjem ovog sistema Beograd svrstati, pored Tokija, Londona i Stokholma, u retke gradova sveta koji imaju takvu raskrsnicu.
„Ovo je samo deo mera na ubrzanju saobraćaja u prestonici. Beograd je metropola u kojoj se svake godine registruje oko 50.000 novih automobila. Naša infrastruktura nije pravljena za tako veliki broj vozila zbog čega moramo da uvodimo novine i poboljšavamo protok saobraćaja“, istakao je Vesić.
Pročitajte još:
On je dodao da će se najveći broj problema rešiti izgradnjom metroa i unapređenjem šinskog saobraćaja.
„Sve se radi uz ozbiljne analize u koje su uključeni Saobraćajni fakultet i druge ovlašćene institucije. Takođe, imaćemo i najmoderniji Centar za upravljanje saobraćajem koji će biti smešten u okviru nove autobuske stanice na Novom Beogradu“, najavio je Vesić.
On je podsetio da se već sprovodi veliki projekat semaforizacije. Kako je precizirao, 322 semafora, od 650 koliko ih ima u Beogradu, biće u režimu adaptivnog upravljanja saobraćajem i prilagođeni trenutnoj situaciji na terenu.
„Uvođenjem ovakvih i sličnih mera, poput kontrole „Oko sokolovo”, dobijamo veću protočnost vozila, što je i suština rešavanja problema u saobraćaju s kojim se suočavaju sve metropole u svetu“, ukazao je zamenik gradonačelnika.
Rafailović je rekao da će novi režim funkcionisanja raskrsnice Makedonska–Dečanska početi sa radom tokom narednog vikenda.
„Novi režim raskrsnice predstavlja novi kvalitet u upravljanju saobraćajem u Beogradu. Na prvom mestu sa stanovišta bezbednosti pešaka i ostalih učesnika u saobraćaju, a zatim i sa aspekta njegove protočnosti u ovom delu grada“, naveo je Rafailović.
On je podsetio da se takav režim upravljanja prvi put primenjuje u Beogradu, Srbiji, kao i ovom delu Balkana.
„Analizom koju je radio Saobraćajni fakultet u Beogradu i simulacijama koje je radio Sekretarijat za saobraćaj pokazalo se da se nivo usluge sa C podiže ka nivo usluge D, jer smo uspeli da ukinemo sve konfliktne tačke između vozila i pešaka“, naveo je Rafailović.
On je ponovio da primena novih mera predstavlja potprojekat realizacije velikog projekta adaptivnog uvođenja saobraćaja, koji Grad Beograd realizuje sa kompanijom „Simens”.
Izvor: Grad Beograd