Grad Beč u potpunosti menja sistem za parkiranje iznajmljenih e-trotineta s ciljem da se okonča haos na trotoarima. Nova regulativa koja počinje da važi od maja jeste da električni trotineti više ne smeju da se parkiraju na trotoaru. Grad stoga intenzivno uređuje površine za odlaganje trotineta.
„Sa ovim parking mestima obezbeđujemo više reda na području celog grada. Mesta su jasno obeležena crvenim oznakama na zemlji i biće postavljena u blizini biciklističkih stanica. Ovako se stvaraju pravi „habovi mobilnosti“ sa sveobuhvatnom šering ponudom u celom gradu“, objašnjava Uli Zima, članica gradskog veća zadužena za mobilnost.
Parking mesta za električne tortinete će morati da se koriste, jer će odlaganje trotineta u krugu od 100 metara biti zabranjeno, dok će vraćanje trotineta biti tehnički onemogućeno. Na jednom parking prostoru će moći da se odloži osam do deset e-trotineta, a do kraja aprila bi trebalo da bude uređeno 130 obeleženih parking prostora. Ukoliko u blizini ne postoji mesto za parkiranje električnih trotineta mogu se iskoristiti mesta za parkiranje automobila, ali tako da se štedi prostor. Do kraja godine je planirano 200, a u 2024. dodatnih 100 parking prostora za trotinete.
Pročitajte još:
- MOBILNOST ĆE SE DO 2030. GODINE ZNAČAJNO PROMENITI
- BEČ PODRŽAVA TAKSI PREDUZEĆA PRI PRELASKU NA E-VOZILA
- U AMSTERDAMU OTVORENA NAJVEĆA PODVODNA GARAŽA ZA 11.000 BICIKALA
Za zone oko bolnica, pijaca i sličnih mesta će operateri za iznajmljivanje e-trotineta morati da uvedu ograničenja u svojim aplikacijama. U tim zonama će tehnički biti nemoguće voziti ili parkirati trotinet. U pešačkim zonama, stambenim četvrtima i mestma gde se okupljaju ljudi će se brzina automatski smanjivati. U delovima grada gde postoji prekomerna ponuda e-trotineta njihov broj će se smanjiti, dok će u delovima sa nedovoljnom ponudom taj broj da se poveća. Digitalna kontrolna tabla će omogućiti praćenje i utvrđivanje kršenja pravila u realnom vremenu, ali i retrospektivno.
Izvor: EurocommPR