Električna vozila, i baterijska i hibridna, ne proizvode emisiju izduvnih gasova ili imaju niže emisije u poređenju sa konvencionalnim vozilima na benzin ili dizel. Zbog svojih karakteristika popularni su kao jedno od rešenja u okviru zelenih rešenja. Kako EU aktivno radi na ekološkim merama u svim sektorima – od građevinskog sekotora, tekstilne industrije gde apeluje na “brzu modu”, pa sve do automobilske industrije, električni automobili odgovor su na pitanja održivog transporta.
Tokom 2022. godine od ukupne prodaje automobila u EU, 36 odsto su bili benzinci, 23 odsto su bili hibridni automobili, 16,5 odsto je pripalo dizelu, i 12, 1 električnim automobilima, prema podacima Statiste. Međutim, od početka ove godine, situacija je nešto drugačija.
Pročitajte još:
- SPREMAJU SE STROŽA PRAVILA ZA AUTOMOBILSKU INDUSTRIJU
- OD DANAS ELEKTRIČNI AUTOBUSI NA ULICAMA NOVOG SADA
- FORD OTVARA PRVU FABRIKU ELEKTRIČNIH AUTOMOBILA U EVROPI
Na tržištu automobila se u prvoj polovini godine beležio porast novoregistrovanih automobila na baterije, čime su električna vozila prvi put nadmašila broj novoregistrovanih dizel automobila, i zauzeli treće mesto na listi izbora tipa automobila među kupcima, saopštila je ACEA.
Tržišni udeo električnih automobila porastao je sa 10,7 odsto na 15,1 odsto u junu. Registracije ovih vozila znači više od 158 hiljada novih vlasnika vozila, što je dovelo do njihovog trećeg mesta na listi izbora kupaca novih automobila.
Hibridno-električni automobili takođe su zabeležili značajan rast, sa porastom broja registracija u Nemačkoj, Italiji, Francuskoj i Španiji. Oni su zauzeli drugi najpopularniji izbor. Međutim, benzinski automobili, uprkos rastu od 11 odsto novoregistrovanih vozila, zabeležili su blagi pad tržišnog udela sa 38,5 odsto na 36,3 odsto. U međuvremenu, dizel je nastavio opadajući trend, sa tržišnim udelom koji se smanjio na 13,4 odsto, saopštila je ACEA.
Energetski portal