Stanovnici glavnog grada Francuske glasali su za zabranu iznajmljivanja električnih trotineta. Kako navode čelni ljudi ovog grada, skoro 90 odsto građana glasalo je protiv na referendumu, te i da će oni prihvatiti ove rezultate.
Iako referendum nije bio zakonski obavezujuć gradonačelnica An Idalgo obećala je da će „poštovati rezultat glasanja“ i nazvala ih je velikim demokratskim uspehom za Pariz.
Pariz je postao jedan od prvih velikih gradova u Evropi koji je uveo korišćenje e-trotineta, još 2018. godine. Bilo je nekoliko operatera koji iznajmljuju trotinete u gradu, a 2020. godine uvedena je kontrola ovih mašina, uključujući verifikaciju starosti, registarske tablice.
U ovom gradu tokom prošle godine desilo se oko 460 nezgoda sa električnim trotinetima, a tri osobe su poginule.
Pročitajte još:
- ZAKONOM REGULISATI I VOŽNJU ELEKTRIČNIM TROTINETOM
- HOĆE LI VOŽNJA ELEKTRIČNIH TROTINETA USKORO POSTATI ZAKONSKI REGULISANA?
U gradovima širom sveta drastični se pooštravaju propisi kada je reč o ovim prevoznim sredstvima.
Kada je reč našoj zemlji predložen je Nacrt Zakona o izmena i dopunama Zakon o bezbednosti saobraćaja na putevima koji prepoznaju kategoriju električni trotineti. Oni se u ovu grupu svrstavaju kao vozila čija snaga elektromotora nije veća od 0,6 kilovata, najveća brzina neće smeti da prelazi 25 kilometara na čas, a masa praznog vozila mora biti najviše 35 kilograma.
Pored toga, vozači će biti u obavezi da nose dokumentaciju o vozilu, policija će moći da vrši provere i da ih isključi iz saobraćaja, na trotoarima neće smeti da voze brže od pet kilometara na čas, dok im neće biti dozvoljena vožnja po putu kojim se kreću vozila brže od 30 kilometara na čas.
Energetski portal