Studija koju je sprovela konsultantska firma BearingPoint za savetovanje o upravljanju i tehnologiji, pokazuje da će se mobilnost kakvu danas znamo, usled novih mogućnosti rada na daljinu, energetske krize i klimatskih promena, veoma promeniti do 2030. godine.
Studija je prikazala tri trenda koji će pokretati molbilnost u budućnosti.
Prvo, svako putovanje postaće personalizovano iskustvo. Postojaće platforma koja će objediniti sve servise, a korisnik će moći da izabere, u skladu sa svojim potrebama, određeno prevozno sredstvo, kao što je voz, automobil, autobus ili avion. Više neće biti potrebe za automobilom u vlasništvu, zato što će prevozno sredstvo za iznajmljivanje biti dostupno u svakom trenutku. Aplikacija će omogućiti izračunavanje najboljeg načina za prevoz, usklađujući se sa potrebama korisnika. Takođe, povećaće se udeo korisničkih interfejsa koji će biti na usluzi. Primera radi, dok putujete vozom ili avionom, imaćete pristup kupovini putem interneta, završavanju administrativnih poslova, zabavnom programu (igrice, muzika…) ali i poručivanju hrane ili zakazivanju prenoćišta. Gradovi ce imati najviše ovakvih usluga jer u njima postoji najveći broj redovnih korisnika javnog transporta.
Pročitajte još:
- FOLKSVAGEN PRAVI ZAOKRET KA VODONIKU
- 100.000 ELEKTRIČNIH AUTOMOBILA U AUSTRIJI
- ITALIJA: PUNJENJE ELEKTRIČNIH AUTOMOBILA SKUPLJE ZA 161 ODSTO U ODNOSU NA PROŠLU GODINU
Drugo, o klimatskoj neutralnosti se više neće pregovarati. Kako se navodi u studiji, veruje se da će do 2030. godine 80 odsto svih proizvedenih motora biti ekološki prihvatljiviji, a da će potrošači birati putovanja na osnovu njihovog uticaja na životnu sredinu. Veruje se da će biti povećane i investicije u infastrukturu koja podržava hodanje i vožnju bicikla. Preporuke zasnovane na veštačkoj inteligenciji pomoći će da se izbegnu zagušenja u saobraćaju i izabere optimalan izbor ruta. Takođe, moraće da se zabrane određeni vidovi saobraćaja, kao što je let unutar države. Kako bi se sve ovo ostvarilo potrebno je da Vlade preduzmu mere koje će podsticati ovakav način transporta, uključujući i donošenje novih zakona.
Treće, ljudi će radije koristiti usluge, nego posedovati vozila. To znači, da će se više birati mobilnost kao usluga na zahtev, odnosno iznajmljivanje, nego posedovanje vlasničkog vozila. Vrste prevoznih sredstava će se povećavati, kroz sve veći broj automobila bez vozača ili vazdušnih vozila, a sve zajedno uticaće na smanjenje ličnih vozila. U studiji se navodi da će se korisnici pre opredeliti da plate jednu celokupnu uslugu, nego da plaćaju kupovinu automobile, gorivo, održavanje, osiguranje i putarine.
Na osnovu sprovedene ankete rezultati su sledeći. Čak 81 odsto ispitanika kaže da će do 2030. godine ići na znatno manji broj poslovnih putovanja u odnosu na 2019. godinu, a 87 odsto da veruje da će na posao putovati ređe. Gotovo polovina ispitanika navodi da su spremni da žrtvuju vlasništvo nad vozilom kako bi se smanjio njihov ekološki otisak.
Energetski portal