U sklopu kampanje “Zelena Srbija” biće organizovana sadnja u 10 gradova i opština Srbije kako bismo podigli svest građana, lokalnih samouprava i kompanija o tome koliko je značajno ozelenjavanje Srbije.
Kompanija Color Media Communications pod pokroviteljstvom Direktorata za radijacionu i nuklearnu sigurnost i bezbednost Srbije, a uz podršku Pokrajinskog sekretarijata za urbanizam i zaštitu životne sredine i tokom 2021. godine sprovodi kampanju “Zelena Srbija”.
Direktorat za radijacionu i nuklearnu sigurnost i bezbednost Srbije, kao društveno odgovorna institucija ovom kampanjom želi da doprinese podizanju svesti po pitanju ove teme i razmeni iskustava sa zemljama koje imaju diplomatska predstavništva u Beogradu.
Kikinda je peti grad u ovoj godini od planiranih 10 gradova i opština koja je prepoznala značaj ovog projekta i omogućila da se sadnice nekoliko različitih biljnih vrsta, u okviru kampanje „Zelena Srbija“ danas zasade u novom stambenom bloku u Ulici Pere Segedinca.
Nikola Lukač, gradonačelnik Kikinde izrazio je zadovoljstvo što je upravo Kikinda deo kampanje “Zelena Srbija”.
Pročitajte još:
“Grad Kikinda predano radi na očuvanju životne sredine po svaku cenu i to je nešto što je konstanta u radu lokalne samouprave. Severni Banat je najslabije pošumljen deo Srbije i deo Evrope i zbog toga imamo ogromnu odgovornost i zadatak da to ispravimo kako bismo mlađim generacijama ostavili zdraviju sredinu za život. Zbog toga, svako posađeno drvo za nas je vredno poput zlata. Ova praksa svakako će ostati stalni deo agende lokalne samouprave i od nje nikada nećemo odustati, jer nikada ne možete imati previše drveća”, rekao je Lukač.
“Cilj ovakvih kampanja, kao što je “Zelena Srbija” jeste upravo da se podigne svest građana o značaju zaštite životne sredine. Sekretarijat je do sada učestvovao u mnogim kampanjama, počev od “Očistimo Vojvodinu”, “Za Zeleniju Vojvodinu” i između ostalog i u ovoj kampanji koja prevazilazi administrativnu granicu Vojvodine, tj. obuhvata celu Srbiju. To je na neki način i uloga Sekretarijata da zajedno sa Republičkim Ministarstvom za ekologiju strateški organizuje i prati sve aktivnosti u pogledu zaštite životne sredine, u pogledu podizanja svesti građana i naravno, uspostavljanja sistema očuvanja životne sredine”, pojasnio je Nemanja Erceg, pomoćnik pokrajinskog sekretara za urbanizam i zaštitu životne sredine.
Slađan Velinov, direktor Direktorata za radijacionu i nuklearnu sigurnost i bezbednost Srbije istakao je da svako drvo koje zasadimo danas, znači kvalitetniji život sutra:
“Direktorat nastoji da kampanjom “Zelena Srbija” unapredi kvalitet životne sredine i da utiče na zdravlje ljudi ozelenjavanjem, koje je pored pošumljavanja, primarni faktor za bolji kvalitet našeg okruženja.”
João Melo Alvim, zamenik šefa Misije, ambasade Republike Portugala osvrnuo se na sličnosti između Portugala i Srbije.
“Portugal i Srbija su dve zemlje, sa mnogo više zajedničkog nego što bi neko pomislio. Uprkos razlikama u broju stanovnika, mi smo zemlje srednje veličine, sa dosta sličnih oblasti i gotovo identičnom distribucijom stanovništva unutar zemlje. Čak i kada vozim vašim autoputevima, postoje delovi Srbije koji me podsećaju na Portugal”, ispričao je Melo Alvim.
“Vojvodinašume uvek će biti partner ovakvih inicijativa, a što se tiče ozelenjavanja uvek smo spremni da doniramo sadnice lokalnim samoupravama, školama, zabavištima i slično”, rekao je Roland Kokai, direktor JP „Vojvodinašume“ koji je, takođe, prisustvovao akciji sadnje u Kikindi.
Akciji je prisutvovao i Branislav Kosanović, direktor sub regiona, OTP banka Srbije: “Principi društvene odgovornosti su nešto što je duboko integrisano u poslovanje naše banke. U našem svakodnevnom poslovanju, mi izuzetno vodimo računa i primenjujemo najviše standarde u odnosu prema zaposlenima, prema našim klijentima, prema lokalnoj zajednici i na kraju prema društvenoj sredini. U tom smislu, ovaj naš trud je i prepoznat, tako da je OTP banka uključena i u indeks društvene odgovornosti. Ovaj indeks omogućuje jedno merenje, jedno pepoznavanje svake kompanije i njen doprinos lokalnoj sredini u kojoj radi i funkcionišće”, isričao je Kosanović.
Jedan od pokrovitelja akcije jeste i kompanija LIDL, a Aleksandra Mirić, specijalista CSR ove kompanije je ovom prilikom izjavila:
“Kao društveno odgovorna kompanija, mi smo svesni uticaja koji imamo na lokalne zajednice u kojima poslujemo, ali i odgovornosti koje imamo prema životnoj sredini. Šta više, životna sredina je jedan od fokusa naše filozofije društveno odgovornog poslovanja. To društveno odgovorno poslovanje, vodi se motom za bolje sutra. Zbog toga mi je posebno drago da danas kroz sadnju više od 60 sadnica doprinosimo boljem sutra, ne samo stanovnicima ovog bloka i Kikinde, već svih nas.”
Prethodno ove godine sadnja je organizovana u Zrenjaninu, Bačkoj Palanci, Priboju i Topoli, a tokom 2020. godine u okviru kampanje “Zelena Srbija” posetili smo i sadnicama oplemenili sledeće gradove i opštine: Apatinu, Somboru, Čačku, Šapcu, Beočinu, Surčinu, Vranju, Novom Bečeju, Baču i Zaječaru.
Partneri ovogodišnje kampanje “Zelena Srbija” su Javno preduzeće ,,Vojvodinašume“, OTP banka Srbije, kompanije Lidl i Telenor.
Izvor: Vojvodina šume