Neaktivnost Francuske na polju suzbijanja zagađenja vazduha mogla bi da se ispostavi izuzetno skupom po vladu – tačnije, mogla bi da je košta čak 54 hiljade evra dnevno odnosno 10 miliona evra u toku 6 meseci, odlučio je vrhovni sud ove zemlje Državni savet prošle nedelje.
Zemlja će visoki ceh morati da plati ukoliko ne sprovede odlučnije i efikasnije akcije za rešavanje problema kvaliteta vazduha.
U julu 2017. godine, podstaknut žalbama organizacija za zaštitu životne sredine, Državni savet je naložio vladi da preduzme mere za smanjenje emisija ugljen-dioksida, azot-dioksida i sitnih zagađujućih čestica u nekoliko regiona Francuske kako bi ona bila usklađena sa odredbama direktive Evropske unije uvrštene u njihovo zakonodavstvo u maju 2008. godine.
Vrhovni sud smatra da država nije napravila neophodne korake kako bi zagađenje vazduha u ukupno osam područja bilo sniženo. Kritične tačke su smeštene u Parizu, Grenoblu, Lionu, Marseju, Remsu, Strazburu, Tuluzu i For de Fransu.
Pročitajte još:
Ukoliko stanje u narednih pola godine ne bude poboljšano, Francuska će biti primorana da na period od šest meseci plaća najvišu novčanu kaznu koju je administrativni sud ikada izrekao državi, a postoji šansa da ona u budućnosti bude još viša.
Zemlja je istim povodom bila izvedena i na Evropski sud pravde u Luksemburgu prošle godine. Najveći deo zagađenja vazduha, pre svega azotnim oksidima, u Francuskoj se pripisuje dizelašima, te je zemlja tada najavila velika ulaganja u subvencije za električna i hibridna vozila, kao i podsticaje za biciklizam kao jedan od vidova održive mobilnosti. Među ostalim uzročnicima se, pored saobraćaja, nalaze industrija, grejanje i poljoprivreda.