Zašto su Teslini električni automobili poskupeli od 20. marta?

Američki proizvođač elektromobila Tesla je odustao od zatvaranja većine svojih salona u svetu. Iako će prodaju, kako je i najavljeno, preusmeriti na internet, Tesla će potencijalnim kupcima ostaviti na raspolaganju više prodajnih objekata nego što je to bilo prvobitno planirano.

Foto-ilustracija: Unsplash (JP Valery)

Sve kupovine Teslinih modela obavljaće se isključivo onlajn. Odakle onda potreba za „prodavnicama“? U njima će klijenti moći da isprobaju četvorotočkaše na električni pogon, a zaposleni će ih uputiti kako da svoj primerak naruče pomoću telefona. Saloni će „na lageru“ imati i nekoliko automobila za mušterije koje žele da se odatle odvezu u novom ljubimcu.

Širom sveta posluje 378 Teslinih prodavnica i servisnih centara. Proizvođač električnih vozila nije precizirao na koliko će objekata staviti katanac, ali je saopštio da je taj broj dvostruko manji od onog koji je prethodno nameravan. Sudbinu će im odrediti poslovna efikasnost u narednih nekoliko meseci.

Ipak, kako bi Tesla ostvarila profit u situaciji u kojoj će biti obustavljen rad znatno manjeg broja prodajnih centara, neophodno je da skoče cene njihovih proizvoda, objasnila je kompanija.

Od 20. marta na snazi su nove cene. Teslini električni automobili poskupeli su za oko 3 odsto na globalnom nivou. Jedini model koji je izuzet od porasta cene je Model 3. On i u novonastalim okolnostima košta 35 hiljada dolara (oko 31 hiljade evra).

Jelena Kozbašić

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti