Zakonom regulisati i vožnju električnim trotinetom

Foto-ilustracija: Pixabay

Privredna komora Srbije u saradnji sa Ministarstvom unutrašnjih poslova organizovala je Javnu raspravu o nacrtu zakona o izmenama i dopunama Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima, a učesnici  diskusije saglasni su da upotrebu električnih trotineta na ulicama treba zakonski regulisati, jer bi se na taj način  bezbednost svih učesnika u saobraćaju podigla na viši nivo.

Ministarstvo unutrašnjih poslova pripremilo je niz predloga po kojima se električni trotineti svrstavaju u vozla, a oni koji njima upravljaju spadaju u kategoriju vozača, koji ne smeju biti mlađi od 14 godina. 

Javnoj raspravi u PKS prisustvovali su direktor Agencije za bezbenost saobraćaja Branko Stamatović, predsednica Prekršajnog suda u Beogradu Olivera Ristanović, pomoćnici načelnika Uprave saobraćajne policije MUP-a Zlatko Belencan i Vladan Nikolić, kao i načelnik Uprave sobraćajne policije MUP-a Slaviša Lakićević. 

Na skupu su učestvovali i predstavnici pravosuđa, profesori sa Saobraćajnog fakulteta u Beogradu, predstavnici Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, kao i predstavnici privrede i poslovnih asocijacija. 

Načelnik Lakićević rekao je da je ova Javna rasprava dobar način da se razgovara o svim postojećim propustima u saobraćajnom zakonodavnom okviru, koji su od presudnog značaja za naše građanstvo i privredu, dok je direktor ABS Stamatović istakao da njegova agencija aktivno uključena u svim temama čiji je cilj unapređenje bezbednosti u saobraćaju, pa tako i pravljenju novog zakonodavnog okvira.

„Cilj je da budemo produktivni i sve ono što smo primetili kao grešku da ispravimo“, kazao je Stamatović. 

Pročitajte još:

Pomoćnik načelnika Nikolić rekao je da su u javnosti bila podeljena mišljenja kada su u pitanju električni trotineti te da ih jedan deo stručne javnosti nije smatralo vozilima.

„Mi smo na kraju predložili da se trotineti svrstaju u vozila, što znači da oni koji njima upravljaju jesu vozači, a to znači da će biti podložni kontroli, testiranju, isključenju, zadržavanju“, naveo je on. 

Foto-ilustracija: Pixabay

Prema njegovim rečima, iz MUP-a smatraju da je za ova vozila neophodno prilagoditi infrastrukturu i da je predlog da to bude biciklističke staze i trake, kao i pešačko – biciklističke staze.

Istakao je da, s obzirom na to da nema razgranate infrastrukture u Srbiji, vozači trotineta mogu da koriste trotoar uz ograničenje brzine od pet kilometara na sat i uz odgovornost da su „jači“ učesnici u saobraćaju.

Takođe, dodao je i da je predlog da se za električne trotinete može koristiti i kolovoz, ali samo putevi na kojima dovoljena brzina ne prelazi 30 kilometara na čas. 

Prilikom prelaska kolovoza, kaže Nikolić, vozač ne sme voziti lako električno vozilo, već mora sići sa njega i poneti ga, osim na prelazu bicilističke staze preko kolovoza. On naglašava da je obaveza vozača da ima dokumentaciju sa tehničkim podacima o vozilu – snaga motora, masa i brzina.

Pomoćnik načelnika Belencan istakao je da su najmlađi učesnici i njihova bezbednost u saobraćaju prioritet novog zakonodavnog ovira. On je naveo da zbog toga elekričnim trotinetima ne smeju upravljati lica mlađa od 14 godina, te da je preporuka svim roditeljima koji su deci kupili ta vozila da sačekaju da porastu. Takođe, kazao je da je od velike važnosti za sve vozače uočljivost – nošenje prsluka na kolovozu i zaštitne kape. Smatra da Srbija po pitanju saobraćajnih propisa treba da je u skladu sa zakonodavnim okvirom EU i da što pre uključi mikromobilni saobraćaj u postojeći sistem.

Javna rasprava osim u Beogradu, prethodnih dana organizovana je u Novom Sadu i Nišu, a ova diskusija je odlična prilika da zainteresovane strane iznesu svoje komentare, predloge i sugestije na tekst nacrta zakona.

Tekst nacrta zakona o izmenama i dopunama Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima sa obrazloženjem pogledajte ovde.

Izvor: PKS

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti