Američki mediji su saopštili da bi vlasnici električnih vozila u Evropi mogli zarađivati čak i do 1.300 evra godišnje samo na osnovu predaje viška električne energije iz baterija svojih vozila u javnu elektroenergetsku mrežu pri parkiranju vozila radi punjenja na punionicama.
Rezultati istraživanja koje su u Danskoj sproveli Nissan i Enel pokazali su kako bi baterije električnih vozila mogle pomoći u uravnotežavanju proizvodnje i potrošnje električne energije i time vlasnicima vozila pružiti dodatne prihode. Ali rešenja za povezivanje električnih vozila sa elektroenergetskom mrežom predstavljaju novi veliki problem za elektroenergetske kompanije, posebno za operatore elektroprenosnih i elektrodistribucijskih sistema koji su već sada u problemu zbog preuzimanja sve većih količina električne energije iz vetroelektrana i solarnih elektrana u sistem. Dakle, u trenutku kada broj električnih vozila bude dovoljno velik, biće važno voditi računa o tome kada se i kako ona radi punjenja priključuju na elektroenergetsku mrežu.
Kada je reč o pomenutom istraživanju, Danska je odabrana zato što Nissan, koji na čak 100 vozila širom Evrope sprovodi razna istraživanja, upravo u Danskoj ima vozila koja su opremljena sistemom koji omogućava dvosmeran tok električne energije.
izvor: energetika-net.com
Sandra Jovićević