Vazduh azijske metropole značajno boljeg kvaliteta

Foto-ilustracija: Unsplash (sava-bobov)

Zagađenje vazduha globalna je tema, i mnoge metropole pate zbog problema štetnih gasova i smoga. Seul, glavni grad Južne Koreje, koji broji blizu deset miliona stanovnika, bez šireg područja grada, a oko 26 miliona ljudi na celokupnoj teritoriji metropole. Grad je gusto naseljen u odnosu na svoju površinu, i broj vozila i gustina saobraćaja je velika. Takođe, zemlja ima razvijenu industriju, termoelektrane, a nalazi se i u blizini Kine, jednog od najvećih zagađivača. Zemlja je poznata po naprednoj tehnološkoj industriji, uključujući elektroniku, telekomunikacije, automobilsku industriju, brodogradnju, proizvodnju čelika, i petrohemiju. Sve ovo teško je ispratiti ekološkim merama, međutim tokom godina, država je odlučila da uloži u smanjenje zagađenja.

Prema pričama, u Seulu je situacija nekada bila mnogo gora, s obzirom da je često nakon celodnevnog boravka van kuće, na belim košuljama ostajao trag smoga, navodi se na sajtu UNEP-a.

Pročitajte još:

Foto-ilustracija: Unsplash (cait-ellis)

Nedavni izveštaji UNEP-a ukazuju da su PM10 čestice u proseku 30-40 odsto niže bile 2021. godine u odnosu na 2005. godinu. S druge strane, PM2,5 čestice su na nivou cele zemlje pale za 19 odsto u ovom razdoblju. Ovo je postignuto uz mere koje je donosila vlada, a naročito je značajno zbog stanja u azijsko-pacifičkom regionu gde preko 90 odsto ljudi, što je ujedno i pola naše planete, svakodnevno udiše vazduh vrlo lošeg kvaliteta, opasan po zdravlje.

Deo rešenja bio je potez da se između 2007. i 2020. godine, vlade Seula, Inčona i Gjeongjua odluče na investiranje oko 9 milijardi dolara u inicijative za poboljšanje kvaliteta vazduha. Veći deo ovih sredstava, oko 56 odsto, bio je usmeren na smanjenje emisija iz transportnog sektora, koji se razvija paralelno sa industrijom. Dodatnih 3,2 milijarde dolara uloženo je u prikupljanje podataka i povećanje javne svesti o kvalitetu vazduha, navodi se u izveštaju. Takođe su uvedene različite politike, uključujući obavezu ugradnje ekoloških bojlera u domaćinstvima, ograničenja na vožnju zagađujućih vozila i unapređenje ekoloških standarda u javnom prevozu, kako bi došli do ove cifre nakon više od deceniju.

Energetski portal

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti