Zagađenje bukom jeste širenje štetnog, prekomernog nivoa zvuka u životnoj sredini. Ovaj oblik zagađenja može poremetiti ljudske aktivnosti i prirodnu ravnotežu ekosistema.
Berlin je pokrenuo novu inicijativu za kontrolu saobraćajne buke, postavljanjem prvog merača za buku na jednoj od svojih najpoznatijih avenija – Kurfurstendamm.
U toku je osmonedeljni naučno-istraživački projekat kao probni test. Projekat ima za cilj da prouči izvodljivost automatskog identifikovanja glasnih vozila na javnim putevima, pružajući vredan doprinos za predstojeći Akcioni plan za buku u Berlinu, zakazan za jul 2024.
Nazvan ‘Hydre’, merač za buku testiran je na nekoliko lokacija u Francuskoj, od 2022. godine, naravno i u Parizu, s obzirom da je proizvod njihove firme Viginoiz.
Pročitajte još:
- ISTOČNA EVROPA VOLI NEMAČKE POLOVNE AUTOMOBILE, A NEMAČKA ELEKTRIČNE AUTOMOBILE?
- NEMAČKA POZVALA DRŽAVE DA PREĐU NA OBNOVLJIVU ENERGIJU
- NEMAČKA VEĆ POTROŠILA OVOGODIŠNJU KVOTU OBNOVLJIVIH RESURSA
Uređaj isključivo detektuje izvor zvuka bez snimanja bilo kakvih podataka o vlasniku ili licu vlasnika, obezbeđujući privatnost dok nudi potencijal za poboljšanu regulaciju buke u urbanim sredinama. Štaviše, u ovoj fazi se ne preduzimaju nikakve kaznene mere na osnovu detekcije kamere.
Kamera koristi više mikrofona za merenje i laser za akustičnu i optičku detekciju. Podaci će biti analizirani kako bi se povezali tehnički podaci vozila i akustična merenja, u nadi da će se otkriti obrasci između njih. Rezultati ovog projekta biće uključeni u Akcioni plan za buku.
Javni doprinosi Akcionom planu za buku 2019-2023 ističu probleme kao što su prekomerno ubrzanje, duplo parkiranje, ilegalne trke i manipulacija vozilima.
Od 31. maja 2023. Senatsko odeljenje za mobilnost, transport, zaštitu klime i životnu sredinu sprovešće ovu naučnu studiju koristeći dakle prototip kamere za buku „Hydre“ za otkrivanje vozila koja prelaze određene pragove buke, navodi se u saopštenju za javnost pomenutog nadležnog odeljenja u Berlinu.
Energetski portal