Novo dizel gorivo HVO 100 počelo je da se prodaje u Nemačkoj, nakon što ga je Vlada Nemačke odobrila 29. maja. HVO100 je hidratizovano biljno ulje i zadovoljava evropski standard kvaliteta EN 15940 za parafinski dizel.
Za dizel HVO ne plaća se porez na CO2, zato što smanjuje uticaj na klimu do 90 odsto u poređenju sa običnim dizelom.
„HVO možete da koristite u dizel motorima bez potrebe da bilo šta modifikujete u motoru. HVO 100 dolazi u različitim mešavinama u kojima se odnos dizela i HVO može razlikovati. Broj 100 znači da je to čist oblik HVO, dok pojedini dobavljači prodaju i HVO 20, koji je mešavina dizela od 80 odsto i HVO sa 20 odsto“, pišu nemački mediji.
HVO 100 ispunjava standarde Međunarodnog sertifikata o održivosti i ugljeniku (ISCC). Ovaj sertifikat osigurava da gorivo ispunjava određene zahteve kvaliteta i da je proizvedeno na održiv i odgovoran način.
Pročitajte još:
- „VREME JE DA KAŽEMO ZBOGOM“ – VOLVO SE OPROSTIO OD DIZELAŠA
- ETIOPIJA JE PRVA ZEMLJA U SVETU KOJA JE ZABRANILA UVOZ VOZILA NA FOSILNA GORIVA
- AUTOMOBILI U PROSEKU SVE VEĆI, TROŠE VIŠE GORIVA, I ZAUZIMAJU VEĆE POVRŠINE
U ovom trenutku razlika u ceni na pumpama iznosi od 15 do 20 centi. Sa alternativnim gorivima, kao što je dizel HVO100, automobili i kamioni bi već mogli biti klimatski prihvatljiviji, a HVO 100 je zbog sastava nazvan i „zeleni dizel“.
Nemački mediji pišu da kampanja „HVO100 ide u Nemačku“, ima za cilj da podgine svest i prihvatanje novog dizel. Uz kontinuiranu podršku političara, rastuću mrežu benzinskih pumpi i povećanje ekološke svesti među potrošačima, očekuje se da će ovo biogorivo dati značajan doprinos održivom dizajnu nemačkog transportnog sektora.
Pumpe za ovo gorivo već postoje u nizu evropskih zemalja, između ostalih u Belgiji, Danskoj, Finskoj, Estoniji, Letoniji, Litvaniji, Holandiji, Norveškoj i Švedskoj.
Jasna Dragojević