U Tokiju osnovan prvi Srpsko-japanski poslovni klub

Foto-ilustracija: Pixabay

U japanskoj prestonici Tokiju osnovan je Srpsko-japanski poslovni klub, koji će u budućnosti raditi na produbljivanju ekonomske saradnje i odigrati važnu ulogu u promociji naše privrede i zemlje u toj dalekoistočnoj carevini.

Poslovni klub je okupio 22 japanske kompanije i organizacije, među kojima i investitore u srpsku privredu kao što su „Džapan Tobako“, „NIDEC“, „Jazaki“, „Tojo tajer“ i drugi.

Od kluba se očekuje da doprinese produbljivanju ekonomske saradnje između dve zemlje kroz razmenu informacija, odnosno, pružanje prilike japanskim kompanijama koje posluju u Srbiji da podele svoja iskustva s drugim potencijalnim investitorima iz te zemlje.

Funkciju predsednika novoosnovanog poslovnog kluba prihvatio je MucuoIvai, generalni direktor japanskog giganta u oblasti duvanske industrije „Džapan tobaka“ (JT).

Podružnica te kompanije u inostranstvu, „Džapan tobako internešenel“, poznata pod skraćenicom Džej-ti-aj (JTI), je prvi japanski investitor u Srbiji (od razdruživanja sa Crnom Gorom), koji je u našu zemlju došao 2006. godine, uloživši u fabriku duvana u Senti.

U razgovoru s novinarom RTS-a u Tokiju, generalni direktor Ivai je izjavio da je njegovu kompaniju u Srbiju privuklo to što je u njoj postojala i proizvodnja i prerada, te prodaja duvana, pošto je u svetu malo zemalja koje imaju takav kompletan lanac.

„JTI“ je tokom godina postepeno modernizovao i proširio postrojenje u Senti, te uvećao svoj vlasnički udeo, koji sada iznosi 26 posto. Njegovi stručnjaci su radili i na transferu japanske metodologije za unapređenje produktivnosti i racionalizaciju poslovanja, kao i na prilagođavanju vojvođanskog duvana zahtevima različitih stranih tržišta.

Pročitajte još:

Do sada, za nešto više od 15 godina poslovanja, uložio je više od 200 miliona dolara u Srbiji i u njen državni budžet kroz poreze uplatio oko tri milijarde dolara.

Kompanija se, pored nastojanja da doprinese zapošljavanju u Srbiji, trudi i da deluje kao jedna vrsta kulturnog mosta između dve zemlje, te u tu svrhu radi na promociji Srbije kao destinacije za ulaganja u Japanu i dodeljuje stipendiju „Sakura“ srpskim građanima zainteresovanim za proučavanje japanske kulture. Ona i donira novac za pomoć starima i osobama sa invaliditetom u lokalnoj zajednici u Senti. 

Japanske kompanije kao kvalitete Srbije vide obrazovanu radnu snagu, činjenicu da je iz naše zemlje moguće izvoziti u Evropsku uniju bez oporezivanja u mnogim poljima, kao i to što Srbija ima ugovor o slobodnoj trgovini sa zemljama regiona i sa više država bivšeg Sovjetskog Saveza. Odgovara im i opšta ekonomska klima oličena u kontinuiranom trendu rasta bruto društvenog proizvoda i stranih investicija.

Ambasadorka Srbije u Japanu Aleksandra Kovač je za RTS izjavila da je istorijsko osnivanje poslovnog kluba plod uzlaznih odnosa Srbije i Japana, koji se ogledaju u osetnom porastu japanskih investicija i robne razmene između dve zemlje.

Izvor: RTS

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti