Električni automobili postaju sve prisutniji na tržištu Evropske unije, a Kina se pozicionira kao jedan od vrlo važnih aktera za budućnost kada je u pitanju ova promena. Dok neki ekonomisti upozoravaju na određene dugoročne posledice, drugi analitičari ovakvu dinamiku razvoja smatraju pozitivnom. U svakom slučaju, već neko vreme predviđanja su da bi zapadni deo Evrope mogao da bude preplavljen kineskim proizvođačima automobila, prvenstveno zbog njihovih pristupačnih i konkurentskih cena.
Naime, jedna od prepreka da Kina još ranije krene u pohod na evropsko tržište bio je nedostatak velikih transportnih brodova, koje je zemlja, usled velike koncentracije na sopstveno i azijsko tržište, iznajmljivala kada je u pitanju morski transport. Najveći kineski izvoznik električnih automobila jeste kompanija „BYD“, a kako je nedavno preneo RTS, upravo oni su obezbedili osam transportnih brodova za naredne dve godine kako bi izvozili automobile.
Kako to više nije prepreka, u jednu morsku luku na severozapadu Nemačke stigao je brod natovaren pretežno električnim automobilima, uprkos brodskom saobraćaju koji je u trenutnoj geopolitičkoj situaciji otežan. Automobili će se osim Nemačke, naći i na tržištima još nekih zemalja u Evropi. Najinteresantnije kod ovog proizvođača električnih automobila jeste cena, s obzirom da će neki modeli njihovih novih automobila koštati oko 10.000 evra, što je velika razlika u odnosu na evropske proizvođače.
Pročitajte još:
- UKINUTE CARINE NA UVOZ ELEKTRIČNIH VOZILA U BIH
- JAPAN – ŠTA KADA RAZVOJ PUNJAČA NE PRATI BROJ E-VOZILA?
- ODRŽAN REFERENDUM U PARIZU – PARKING TRI PUTA SKUPLJI, NAPLATA VAŽI I ZA ELEKTRIČNA VOZILA
Kako ova kompanija dobija subvncije u svojoj zemlji, EU je pre nekoliko meseci pokrenula zvaničnu istragu o subvencijama koje je Kina davala svojim proizvođačima električnih vozila, što bi moglo dovesti do uvođenja kaznenih dažbina na uvoz kineskih električnih vozila, zbog čega ni cene ni izvoz ne bi ostali isti.
Prema Evropskoj komisiji, cene kineskih električnih automobila su generalno oko 20 odsto niže od onih koji se proizvode u EU. Štaviše, projekcije pokazuju da bi do 2025. Kina mogla imati 15 odsto udela u prodaji električnih vozila unutar EU, navodi DPA.
Evropska komisija je pokrenula istragu kako bi procenila da li treba uvesti kaznene tarife kako bi se zaštitili proizvođači iz EU od jeftinijih kineskih uvoza električnih vozila, za koje se kaže da koriste državne subvencije, međutim, kako nemačka automobilska industrija veliki deo sopstvenog izvoza vrši na istoku, i kako je međunarodna trgovina vrlo zamršena, pitanje je kakvi će potezi biti povučeni..
Uprkos ovim izazovima, kineski proizvođači automobila nastavljaju da se šire na evropsko tržište, koristeći svoje tehnološke inovacije i konkurentne cene da privuku kupce.
Energetski portal