U Australiji je u toku testiranje prvog samoodrživog voza koji će po svemu sudeći napraviti novi iskorak u teretnom transportu. Električna lokomotiva Infinity Train već je prešla 1.100 kilometara dugu rutu od Perta do Pilbare, ali očekuje je još ispitivanja.
Ono što ovaj projekat izdvaja jeste da voz koristi baterijski pogon, pa ne koristi gorivo i ne emituje štetne gasove. Pored toga, voz se tokom vožnje ne mora povezivati na punjač. Baterijska električna lokomotiva Infinity Train je prvo teretno vozilo na svetu koje će moći da potpuno napuni svoje baterije korišćenjem regenerativnog kočenja.
Koristeći energiju generisanu na nizbrdnim deonicama železničke mreže lokomotiva puni svoje baterijske sisteme. Time se eliminiše potreba za dodatnom infrastrukturom za punjenje ili dodatnim izvorima obnovljive energije, što voz čini potpuno samoodrživim na povratku do mesta utovara.
Pročitajte još:
- Nova AI tehnologija obnavlja litijum-jonske baterije
- Od Evrope do Azije – koji su vodeći standardi za baterije i punjače
- Baterije doprinose stabilnosti energetskog sistema – i sve su isplativije
Lokomotivu je razvijao tim kompanije Fortescue Zero, koja se inače bavi rudarskim iskopima, ali nastoji da svoje emisije minimalizuje ulažući u interna zelena tehnološka rešenja.
„Oduševljeni smo što je prototip naše baterijske električne lokomotive stigao u Pilbaru – to je značajan korak na Fortescueovom putu ka stvarnoj nultoj emisiji”, saopštila je Eli Kouts, izvršna direktorica kompanije putem društvenim mreža kompanije.
Pre nego što bude ova lokomotiva uključena u železnički saobraćaj proći će još rigoroznih ispitivanja, a očekuje se da bi krajem godine mogla da bude uključena u saobraćaj u Pilbari.
Inovativna lokomotiva podržava cilj Fortescue Zero da do 2030. u potpunosti eliminiše upotrebu dizela, postavljajući novi standard održivosti u sektoru teške industrije.