Direktnu upotrebu solarne energije, dobrim primerom pokazala je Belgijska železnica, postavljanjem solarnih panela na gornji deo tunela dužine preko 3 kilometra. Prvobitna namena tunela, u cilju zaštite okolne sredine i izolovanja brze pruge, dobila je potpuno novu vrednost postavljanjem 16.000 panelnih ploča na plafonu tunela.
Investicija je vredna 14,5 miliona evra, a solarnu elektranu instalisane snage 3.300MW po satu direktno koristi železnica za napajanje vozova i snabdevanje strujom obližnje železničke stanice. Procenjeno je da tunel može da snabdeva električnom energijom 4.000 vozova godišnje.
Kako Belgija nije zemlja sa velikim potencijalom u sunčevoj energiji, procene su da prosečnih 900 sati solarne energije godišnje, mogu da zadovolje godišnje potrebe železnice.
Ekološka i ekonomska isplativost ulaganja u solarnu energiju, u ovom slučaju, odmah se na početku reflektovala kroz 30 odsto niže troškove na energente i smanjenje godišnje emisije ugljen-dioksida za oko 2400 tona.
D.M.