Automobilska industrija u svome razvoju ne ide samo u pravcu energetske efikasnosti već se sve više okreće upotrebi organskih materijala, pa nakon prvog biorazgradivog automobila napravljenog od šećerne repe i lana pod nazivom „Lina“ naučnici rade na pravljenju materijala na bazi paukove svile, a koji će koristiti za izradu auta.
Superautomobil osmisli su u Sjedinjenim Američkim Državama, a zasnovan je na paukovoj svili kao najjačem biološkom materijalu, gde pomešan s karbonskim vlaknima stvara materijal za karoseriju i šasiju.
Прикажи ову објаву у апликацији Instagram
Do ove ideje došao je tim istraživača Državnog univerziteta Juta. Oni su pod vođstvom profesora Rendija Levisa i dizajnera Roberta Velozija, koji je radio i na projektima NASE razvili ovaj auto budućnosti. Zajedno su osnovali kompaniju „Spidey Tek“, u kojoj već prave proizvode na bazi paukove svile, poput specijalnih lepkova i delova u medicinskoj industriji.
Kako navode, paukova svila koju su veštački uzgojili ima ograničenja samo u mašti, a samo neke od primena su u elektronici, regeneraciji tkiva, zameni tetiva, ligamenata.
Među specifikacijima koje navode su da će ovaj auto imati prirodno aspirisani V-12 motor koji ispunjava euro-7 standarde emisije, u kombinaciji sa 6-stepenim manuelnim F1 menjačem, blok motora i glave cilindara su od aluminijumske legure, usisni razvodnik od karbona/paukove svile sa optimizatorima usisa, a težina motora je 180 kilograma.
Pročitajte još:
- INVESTICIONI JAZ U EV SEKTORU U SVETU
- KAKO JE SRBIJA POSTALA POSLEDNJE EVROPSKO UTOČIŠTE ZA AUTOMOBILE EVRO 3 I 4
- OD DANAS SA SRPSKIM TAGOM I KROZ CRNU GORU
Ovaj automobil njegovi kreatori nazivaju i tehnološkim umetničkim delom, a proizvodnju planiraju da ograniče na 100 automobila i računaju da se to neće dogoditi pre 2029. godine.
Trendovi u automobilskoj industriji vode ka tome da veći deo auta bude ekološki razgradiv, pa se karoserija pravi i korištenjem bezfosilnog čelika, a vetrobrani od recikliranih materija. Očekuje se da će bezfosilni čelik imati veliki uticaj na tranziciju automobilske industrije ka održivijoj budućnosti jer je potpuno reciklabilan bez gubitka svojih osobina.