Most na Savi kod Šapca, koji je deo koriodora Ruma – Loznica radi se brže nego što je planirano, čime su nadoknađena kašnjenja na kapitalnom projektu za zapadni deo naše zemlje.
Ugovor sa azerbejdžanskom kompanijom, vredan 465 miliona evra, obuhvata most, autoput od Rume do Šapca i brzu saobraćajnicu od Šapca ka Loznici.
Postavljeno je 354 šipa od 371, a preostali će biti do kraja godine. Bez prekida i zastoja, tempom ispred plana, na spajanju sremske i mačvanske obale svakodnevno – brojna mehanizacija i radnici.
„Imamo odličnu saradnju, srpskih, azerbejdžanski i turskih radnika, radimo dobro, projekat je veliki“, kaže Emre Gulden, radnik azerbejdžanskog „AzVirta“.
Pročitajte još:
Veći deo poslova na obalama je završen, uporedo se radi i u koritu Save.
Širok 23, most će biti dug više od kilometar i trista, sa 28 stubova od kojih je šest u reci.
Dinamikom gradnje zadovoljni su nadležni, dva odsto ispred plana. Naredne godine počeće i radovi na auto-putu, od mosta ka Rumi.
„Završava se idejni projekat, eksproprijaciju smo rešili za prvih pet kilometara i radovi na toj trasi će početi negde od marta“, kaže Aleksandar Antić, direktor „Koridora Srbije„.
„Jednostavno ove okolnosti u kojima smo se našli vezane za krizu sa koronavirusom, mi moramo sa javnim investicijama da prevaziđemo, moramo sledeću godinu kao javni sektor da omogućimo sa stanovništa javnih investicija da se naša ekonomija održi, da postignemo rast od šest odsto, mi to možemo“, rekao je Tomislav Momirović, ministar građevine, saobraćaja i infrastrukture.
Kapitalna infrastrukturna investiciju je višedecenijska razvojna nada sa obe strane Save.
„Nova radna mesta, veliki značaj za privredu grada Šapca, novi investitori kako domaći, tako i strani, veliki prosperitet grada u narednom periodu“, kaže Aleksandar Pajić, gradonačelnik Šapca.
Tokom leta radiće se pripremni poslovi, a od jeseni nadležni očekuju da će početi i radovi na brzoj saobraćajnici od Šapca ka Loznici.
Izvor: RTS