Međunarodna agencija za energetiku (IEA) saopštila je da je prodaja SUV vozila dostigla novi rekord u 2021. godini čineći 45 odsto od globalne prodaje automobila. Iako je sve više električnih SUV modela, 98 odsto SUV vozila na svetskim putevima koristi fosilna goriva čime se ovi automobili svrstavaju među najveće izvore ugljen-dioksida kada je reč o transportu.
Dobra vest je to što je u 2021. godini broj električnih SUV vozila na tržištu uvećao na 55 odsto u odnosu na 45 odsto pre dve godine. Po prvi put u istoriji, odnos elektrifikacije SUV vozila odgovara stepenu elektrifikacije automobila koji nisu SUV, saopštila je IEA.
Ipak, većina globalne prodaje električnih automobila u 2021. i dalje su bili ne-SUV modeli, a razlog za to delom leži u činjenici da su SUV vozila teža i troše 20 odsto više energije od modela srednje veličine. U Kini, najvećem svetskom tržištu električnih automobila, popularni su mali električni automobili koji se mogu kupiti za manje od 10.000 dolara.
Pročitajte još:
Globalna flota SUV vozila se brzo povećala – sa manje od 50 miliona u 2010. godni na oko 320 miliona u 2021. što je ekvivalent ukupnom voznom parku u Evropi. Samo u 2021. ukupan broj SUV vozila uvećao se za preko 35 miliona, što je povećalo godišnju emisiju CO2 za 120 miliona tona, navodi IEA.
Rast SUV vozila i dalje je snažan u nekoliko zemalja, uključujući Sjedinjene Države, Indiju i širom Evrope. U nekim drugim zemljama, kao što je Kina, rast SUV vozila stagnira usled intenzivne prodaje malih električnih automobila.
Milena Maglovski