Kineska marka električnih vozila (EV) NIO planira da krene na zapadno tržište 2021. godine gde planira da uspostavi novu uslugu zamene ispražnjenih baterija punim, umesto dopunjavanja, što bi joj pomoglo da se nadmeće sa rivalskim američkim „Teslom“, izjavio je predsednik kineske kompanije.
NIO, osnovan 2014. godine, odložio je taj plan zbog pandemije koronavirusa, rekao je 20. avgusta novinarima Viliam Li, ali sada proučava na kojem tržištu treba da počne i kako da struktuira svoje poslovanje.
„Nadamo se da ćemo u drugoj polovini sledeće godine početi istraživanje prodajom malog broja vozila u zemljama u kojima su EV popularni“, rekao je Li, „želeli bismo da počnemo u evropskim zemljama“.
„NIO Inc“ je najistaknutiji kineski brend s najvišim cenama u već krcatoj industriji električnih vozila u Kini, s desetinama konkurenata, uključujući startapove, državne proizvođače automobila i zajednička ulaganja sa stranim partnerima.
Vladajuća Komunistička partija promovisala je električna vozila uz višemilionske subvencije koje su Kinu učinile najvećim tržištem EV-a, sa oko polovinom ukupne svetske prodaje takvih vozila. Trebalo je da subvencije prestanu, ali su produžene do 2022. godine da bi se proizvođačima pomoglo da savladaju posledice pandemije.
NIO, iako su mu prvi investitori bili kinesku divovi „Tencent“, „Baidu“ i „Lenovo“, borio se da finansijski opstane, a Li je rekao da je kompanija stabilnija jer se prodaja povećava.
Ta kompanija je izgubila 164 miliona dolara u drugom kvartalu 2020, ali je saopštila da je prodaja njena dva modela SUV, čija je cena do 370.000 juana (53.000 dolara), porasla na rekordnih 10.331. Treći model, kupe, kreće u prodaju u septembru.
Pročitajte još:
Li je rekao da je potencijalna konkurentska prednost NIO usluga koja omogućava vlasnicima da ispražnjene baterije zamene punim, umesto da ih sami pune. Ta kompanija je postavila 143 stanice za zamenu baterija u Pekingu, Šangaju i drugim gradovima.
Li je rekao da, ako NIO odluči da tu uslugu ponudi na zapadnim tržištima, to bi mu moglo pomoći da se takmiči s „Teslom“ u prepunim gradovima poput Njujorka i Čikaga, gde vlasnici parkiraju na ulici ili drugde gde ne mogu da pune baterije povezivanjem na kućnu ili javnu mrežu.
„Za mnogo ljudi je potrebna zamena ispražnjenih baterija punim, jer ne mogu da instaliraju punjač kod kuće“, rekao je Li.
Izvor: Euractiv.rs, Beta