Dok je mnogima san električni automobil kako bi obezbedili jeftin prevoz, automobilska industrija pored trke za što povoljnijim EV vodi i onu drugu, napraviti što luksuzniji model na električni pogon. Na tom putu javljalju se i brojne prepreke, a na jednu od njih „naleteo“ je „Folkfvagen“ jer je imao probleme sa softverom.
Upravni odbor Volkswagen Grupe ranije je odgodio modele koji se temelje na platformi Scalable Systems Platform (SSP). Proizvođač automobila dugo je imao problema sa softverom, a njegov softverski odel čak je prošle godine dobio novog izvršnog direktora u pokušaju da ispravi sve nedostatke.
„Folksvagen“ je nedavno uložio velik novac u Rivian, novog američkog proizvođača električnih automobila, a zahvaljujući njihovoj softverskoj stručnosti, dugoočekivani električni VW Golf mogao bi stići na tržište pre očekivanog roka. Ova kompanija uložiće oko pet milijardi dolara, od čega će tri otići direktno u Rivian, a ostatak u zajednička ulaganja.
Drugi najveći proizvođač automobila na svetu najavio je da će električni GTI biti još bolji od svoji prethodnika, odnosno da će imati znatno unapređenu platformu i mehaniku.
Pročitajte još:
- NAJJEFTINIJI ELEKTRIČNI AUTOMOBIL STIŽE U EVROPU
- WTO PREISPITUJE UVOĐENJE CARINA NA ELEKTRIČNA VOZILA IZ KINE
- NAJPOZNATIJA DRVENA „FOLKSVAGEN BUBA“ MENJA ADRESU
Električni Golf, koji za sada nosi fabričko kodno ime ID Golf, mogao bi da bude lansiran 2029. godine ili čak i ranije, kao prvi model temeljen na novoj SSP platformi. Prethodno je kao rok spominjana 2030. godina.
Inače, „Folksvagen“ je odlučio da odloži proizvodnju planiranog modela Trinity, velike električne limuzine koja bi trebalo da postane konkurent top modelima kakav je Tesla Model S. Planiran je za 2026, ali taj automobil će se na tržištu pojaviti tek 2032. godine. To je trebao da bude prvi automobil na SPP platformi, sa naprednim softverom i sistemom autonomne vožnje Nivoa 4, odlagani su nekoliko puta (prvo za 2028, pa 2030, pa sada za 2032.).
Energetski portal