Polovni automobili u Srbiji ovoga proleća poskupeće najmanje 30 odsto, kažu stručnjaci. Razloga je više, carina je promenila tarife, sada se moraju uvoziti isključivo vozila koja zadovoljavaju ekološke standarde.
Zbog korone težak je pristup kupovini polovnih vozila na zapadu, jer su i tamo skupa. Prosečan Nemac, kažu stručnjaci, sada vaga da zadrži stari provereni automobil ili da kupi star dve do tri godine, jer su redovi za čekanje za pojedine nove modele i do šest meseci.
Nema više prevare s papirima, naročito za automobile starije od 2010. godine. Svi će, bez obzira na stanje, biti procenjeni po katalogu Auto-moto saveza i to će poskupeti bar za 20 odsto, jer su, na primer, za automobile iz 2006. donošeni overeni računi na 500 do 600 eura, što je upola manje.
„Svi smo čekali da s početkom korone padnu cene automobila, međutim, od prošle godine do danas, vozila permanentno poskuplju, a sada imamo još jedan dokaz za to – isporuka novih automobila je usporena“, kaže inženjer Jovan Radić, ekspert za uvoz vozila sa tržišta Evropske unije.
Pročitajte još:
Rešenje postoji, onaj ko želi da kupi dobar, očuvan i servisiran automobil treba da ode do ovlašćenog uvoznika i kupi automobil iz sistema staro za novo. Time plaća nešto višu cenu, ali neće imati glavobolju zbog izduvnih gasova i garancije.
„Ja mislim da je najbolje da se kupi automobil koji je kupljen ovde, u domaćoj prodaji, kao nov auto, jer u tom slučaju dobijate njegovu celu istoriju, dobijate servisnu knjižicu znate gde je održavan i kako je održavan i to je mnogo bolja varijanta za kupovinu polovnjaka nego uvoz onih automobila iz inostranstva čiju istoriju ne znamo“, ističe inženjer Dušan Cincar, automobilski analitičar.
Još jedna interesantna stvar, kažu eksperti. Uvoze se veoma luksuzni polovnjaci koji prelaze 50.000 eura. Na primer, njih je u poslednje vreme čak 30 odsto u ukupnom uvozu, jer se svi boje da će se do njih ovoga leta teško dolaziti.
Dažbine su sada manje za njih, a stari do pet godina sa euro 5 normom, mogu se lako naći po povoljnim cenama.
Izvor: RTS