Radovi na Dunavskom koridoru, odnosno brzoj saobraćajnici Požarevac – Veliko Gradište – Golubac je u toku, a prema rečima ministra građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Gorana Vesića, biće kompletno završena do kraja 2025. godine i potpuno će promentiti način života ljudi u tom kraju, doprineti razvoju turizma i obezbediti dodatne investicije.
Kako je ministar istakao, počelo je asfaltiranje prve deonice Dunavskog koridora, urađena je probna deonica asfalta u dužini od sto metara u punom profilu leve saobraćajne trake.
Prema njegovim rečima, narednih dana će početi da se asfaltira oko kilometar dnevno i dodao da je plan da se do sredine sledeće godine završi leva traka do obilaznice oko Požarevca, da će do kraja sledeće godine Požarevac biti spojen na kompletnu saobraćajnicu u punom profilu, a da će do kraja 2025. godine Dunavski koridor biti završen u potpunosti.
Pročitajte još:
- NOVA ULAGANJA U NOVOSADSKE SAOBRAĆAJNICE – OBNAVLJA SE I TEMERINSKI PUT
- POTPISAN PROTOKOL O SARADNJI U OBLASTI BEZBEDNOSTI SAOBRAĆAJA I VOZILA
- NOVI INFRASTRUKTURNI PROJEKTI UNAPREĐUJU PRISTUP ZLATIBORU
Ministar je istakao da je to jedna od najvažnijih saobraćajnica koje se rade u Srbiji i da će omogućiti da se Veliko Gradište, Golubac i Požarevac povežu sa Beogradom i drugim krajevima Srbije, da se iz glavnog grada do, na primer, Srebrnog jezera stigne za 40-ak minuta, kao i dodatni razvoj ovog kraja.
Naveo je da se sa rumunskom stranom pregovara oko zajedničke izgradnje jednog mosta i da će se videti da li će on biti kod Golupca ili Velikog Gradišta.
,,Videćemo gde je najzgodnije, ali je neophodno da se Srbija i Rumunija povežu sa još sa jednim mostom kako bi građani lakše prolazili, kako bi imali više posetilaca na našim tvrđavama koje smo obnovili i kako bi naši ljudi mogli da odlaze u Rumuniju jer je šteta da Rumunija i Srbija, kao dve bratske i prijateljske zemlje, nisu dobro saobraćajno povezane i vreme je da se sada to ispravi. Izgradnja ove saobraćajnice dovodi do toga da razmišljamo o novom mostu i tako je uvek, jedan projekat dovodi do realizacije nekih novih i tako se zemlja razvija“, zaključio je ministar Vesić.
Direktor JP „Koridori Srbije“ Aleksandar Antić je rekao da je Dunavski koridor izuzetno značajan, ali veoma kompleksan projekat.
Naveo je da je ukupna dužina te brze saobraćajnice 68 kilometara i da su na njoj predviđena 52 mosta i nadvožnjaka, pet petlji i 16 kružnih raskrsnica.
,,U ovom trenutku imamo otvorenu trasu u dužini od oko 47 kilometara na kojoj radimo sve vrste zemljanih radova i izgradnju same kolovozne konstrukcije“, rekao je Antić i dodao da se trenutno radi na 27 mostova i nadvožnjaka, te da je izrađeno otprilike više od 50 odsto svih betonskih šipova koji treba da se ugrade.
Energetski portal