„Borba protiv plastičnog otpada je jedan od mojih glavnih prioriteta i shvatam i prihvatam ovaj izazov vrlo lično“, izjavio je generalni direktor kompanije PepsiCo, nakon najave da će ova kompanija u buduće svoj brend vode umesto u plastične boce pakovati u konzerve.
Širom sveta ljudi su se već navikli da piju sokove, pivo, pa čak i vino iz limenki, a kompanija Pepsi sada planira da primeni plan za smanjenje plastičnog otpada tako što će zameniti plastične boce.
Iz Pepsija su saopštili kako će se od sledeće godine njihov brend vode Aquafina prodavati u aluminijumskim konzervama po američkim lancima brze hrane i restoranima.
Stejsi Tafer, potpredsednik Pepsija, rekao je da će ljudi morati da se naviknu da piju vodu iz limenki.
„Naš cilj u ovom slučaju jeste da budemo malo ispred potrošača i podstičemo ih da idu u pravom smeru“, rekao je Tafer. Međutim, oni neće u potpunosti izbaciti plastiku, pa će ovaj brend vode moći i dalje da se pronađe i u plastici. Međutim, iz kompanije stižu tvrdue da je reč o plastici koju oni recikliraju i ponovo upotrebljavaju.
S druge strane, i potrošači takođe podstiču razvoj u Pepsiju. Zagovornici zaštite životne sredine podržali su upotrebu aluminijuma umesto plastike, jer je aluminijum lakše reciklirati.
Korporacije iz svih sektora industrije sve više rade na pronalaženju alternative za plastični otpad – procenjuje se da se 91 odsto plastičnog otpada nikad ne reciklira.
Poslednjih godina javnost se u velikoj meri okrenula protiv plastičnih predmeta za jednokratnu upotrebu koji mogu završiti na deponijama ili plutati okeanima.
Globalno se samo devet odsto od ukupno proizvedene plastike reciklira. Nasuprot tome, 67 odsto aluminijuma koje potrošači kupuju, svake godine se ponovo iskoristi. Iz Pepsija su poručili da su se obavezali da će do 2025. godine koristiti samo reciklabilnu, kompostabilnu ili biorazgradivu ambalažu i obećali su da će proizvoditi nove plastične boce koristeći 25 odsto recikliranog materijala.