Nasuprot besomučnom konzumerizmu i kupovini ne nužno preko potrebnih novih stvari koji su kulminirali u petak, sve je prisutniji i vidljiviji pokret zagovornika cirkularne ekonomije. Prema svom otpadu oni se odnose odgovorno i predmete odbacuju tek onda kada im više nema popravke. Shvataju razornost plastike i napitke piju iz višekratnih flaša, a imaju u vidu i štetne emisije modne industrije, te se u cilju smanjenja svog ugljeničnog otiska oblače u prodavnicama polovne garderobe. Brojne kompanije svoje poslovanje, usled zahteva tržišta, društvene odgovornosti ili zabrinutosti za Zemlju, prilagođavaju postulatima održivosti, a jedna od njih je i „Patagonija“.
Pročitajte još:
Održivost je segment koji je američki proizvođač odeće za aktivnosti na otvorenom, poput planinarenja, u svoj rad uvrstio odavno, a nedavnim otvaranjem pop up radnje sa svojim polovnim artiklima u Koloradu (Sjedinjene Američke Države) ju je dodatno osnažio.
Na internetu već dve godine unazad „Patagonija“ prodaje nošenu garderobu u sklopu onlajn prodavnice Worn Wear, u kojoj je moguće pronaći i prerađene korišćene odevne komade. Oni se peru sredstvima za čišćenje bez negativnog uticaja na životnu sredinu, a njihov kvalitet i izdržljivost bivaju testiranu.
Nekadašnji vlasnici majica, jakni i dukseva koji su prosleđeni kompaniji dobijaju zauzvrat kupone za kupovinu u njihovim prodajnim objektima.
Sada se Worn Wear uselio i u stvarni svet, gde će se zadržati do kraja februara naredne godine do kada „Patagoniji“ traje zakup prostora. A onda se možda prosto preseli na neko drugo mesto!