Potpredsednik Vlade Republike Srbije i ministar trgovine, turizma i telekomunikacija Rasim Ljajić istakao je prilikom otvaranja 41. međunarodnog sajma turizma u Beogradu da je Srbija u 2018. godini ostvarila devizni priliv od turizma u iznosu od 1,5 milijardi dolara.
Ljajić je naveo da je prošla godina bila rekordno uspešna turistička godina, a da je za ovu godinu postavljen cilj od 1,7 milijardi dolara.
On je ukazao na to da su rezultati u 2018. godini ostvareni dve godine ranije nego što je planirano Stategijom razvoja turizma, i to zahvaljujući tome što je turizam prepoznat ne samo kao zabava i rekreacija, već i kao industrija koja doprinosi ekonomskom oporavku zemlje.
Potpredsednik Vlade je naglasio da učinak postignut u oblasti turizma u Srbiji nije slučajnost, kao i da smo prvi put u prošloj godini imali izjednačen broj stranih i domaćih gostiju.
Prema njegovim rečima, Srbija je na šestom mestu u Evropi kada je reč o posetama stranih turista, što je odličan rezultat.
Nećemo stati na ovome, planovi za ovu godinu su vrlo optimistični, a to je između 3,6 i 3,7 miliona gostiju, od čega dva miliona iz inostranstva, rekao je Ljajić, i ocenio da su postavljeni ciljevi vrlo realistični i dostižni.
On je naglasio i da Srbija mora da prati savremene trendove i navike turista na globalnom nivou i da ide u korak sa tim navikama.
Mladi preko okeana sve više žele da posete nove, neotkrivene destinacije, i to je naša šansa za dolazak novih turista, poručio je Ljajić i dodao da je novi trend i da turisti žele da imaju veći broj manjih odmora, takozvane vikend odmore.
Prema njegovim rečima, treća velika promena kojoj Srbija treba da se prilagodi i da joj ide u susret jesu velike tehnološke promene i digitalizacija.
Ljajić je ukazao na podatak da tri četvrtine populacije ima pametne telefone i koristi internet tokom putovanja, a da 52 odsto navodi da je važno da imaju digitalnog turističkog vodiča.
On je objasnio da je za odluku turista o tome gde će se uputiti na odmor važna bezbednost, i dodao da 49 odsto putnika na globalnom nivou ističe to kao jedan od glavnih motiva za izbor destinacije.
To je takođe naša velika šansa, želimo da šaljemo poruku da su region i Srbija stabilni, poručio je potpredsednik Vlade.
Prema njegovim rečima, Srbija sa Bugarskom, koja je ove godine zemlja partner Sajma turizma, i drugim državama nekadašnje SFRJ, želi da kreira zajednički turistički proizvod i da svi zajedno na taj način pošalju poruku mira.
Ministarka turizma u Vladi Bugarske Nikolina Angelkova rekla je da je turizam velika šansa za poslovnu saradnju među zemljama, ali i za razvoj ekonomije.
Bugarska i Srbija su prijateljske zemlje i strateški partneri, poručila je Angelkova, izrazivši zahvalnost Vladi Srbije na posvećenosti unapređenju zajedničkog turističkog proizvoda i njegovoj promociji.
Gradonačelnik Beograda Zoran Radojičić istakao je da je Međunarodni sajam turizma prilika da se unapredi ta privredna grana i u Beogradu i u Srbiji.
U Beogradu smo u prošloj godini imali 1,4 miliona turista i 2,4 miliona noćenja, precizirao je Radojičić i dodao da je u 2018. godini, u odnosu na 2017. godinu, broj turista povećan za 13 odsto, a broj noćenja za 14 odsto.
Sajam turizma, koji se održava na Beogradskom sajmu, trajaće do 24. februara.