U Sava Centru je održana prva konferencija kompanije MPC Properties „MPC Echo“ sa fokusom na nove trendove i inovativne poslovne prakse u industriji nekretnina i održivom poslovanju.
Konferencija zatvorenog tipa okupila je partnere kompanije i vodeće stručnjake iz različitih sektora, kako bi se razmenila iskustva, podstakli inovativni pristupi i identifikovali novi poslovni pravci. Učesnici su imali priliku da čuju analizu najnovijih trendova i konkretne primere iz prakse MPC Properties i njihovih zakupaca, uglednih kompanija na lokalnom i globalnom tržištu.
Konferenciju je otvorio Džonatan Dauti (Jonathan Doughty), nagrađivani ekspert u industriji ugostiteljstva i zabave sa 45 godina iskustva u rukovođenju restoranima, hotelima i globalnom konsaltingu. On je približio učesnicima savremene trendove u industriji ugostiteljstva i zabave širom Evrope i sveta i u svom fantastičnom predavanju podstakao je sve učesnike konferencije na razmišljanje i konstruktivnu diskusiju.
Dva panela su se bavila ključnim temama:
Prvi panel „Nova ritejl iskustva i zelene prakse“ moderirala je Jovana Cvetković, direktorka razvoja, tehničkih operacija i inovacija, MPC Properties. Panelisti su bili:
- Vladimir Kraljačić, Fashion Company, COO
- Orsolya Emese Riesz, Amrest Group, regionalni rukovodilac za property menadžment, CE&SEE
- Marija Golubović, Energo Group Efficiency Engineering, CEO
Na panelu se diskutovalo o novim tendencijama i izazovima u ritejl sektoru, njihovom uticaju na postojeće poslovne modele, kao i inovativnim pristupima koji će konsekventno redefinisati budućnost poslovanja.
Ključne teme i zaključci:
- Iskustvena prodaja: Postojeći ritejl formati treba da pruže jedinstveno iskustvo koje se ne može replicirati onlajn, sa fokusom na segmente ugostiteljstva.
- Omnichannel prodaja: Granice između onlajn i oflajn kupovine se brišu, a kompanije implementiraju „omnichannel“ strategije, stvarajući jedinstveno iskustvo kupovine.
- Integracija tehnologije: Trgovci uvode tehnologiju kako bi poboljšali iskustvo kupovine i racionalizovali poslovanje.
- Odgovornost prema životnoj sredini: Developeri implementiraju principe „zelene gradnje“ u nove objekte, a trgovci se sve više fokusiraju na ponudu održivih proizvoda i smanjenje svog ekološkog otiska.
- Fleksibilnost i agilnost: Pandemija COVID-19 je ubrzala potrebu za fleksibilnošću i agilnošću u komercijalnim nekretninama i trgovini.
Drugi panel „Evolucija poslovnih prostora: Trendovi i Transformacije“, moderirao je Bojan Jevremović, office leasing direktor, MPC Properties. Panelisti su bili:
- Milan Gospić, direktor za Srbiju, Microsoft
- Nebojša Ristin, CEO, Zühlke Engineering
- Milorad Krstikeski, direktor za Srbiju i Crnu Goru, British American Tobacco
Ovaj panel je analizirao organizaciju kancelarijskih prostora, hibridni model rada, uticaj moderne tehnologije, kao i ESG strategije.
Ključne teme i zaključci:
- Organizacija kancelarija: Lokacija, materijali koji se koriste za opremanje i same zgrade igraju sve veću ulogu u privlačenju novih zaposlenih.
- Hibridni model rada: Hibridni model rada se verovatno neće uskoro izgubiti, a kompanije treba da razmisle kako da ga najbolje implementiraju kako bi privukle ljude nazad u kancelarije.
- Moderna tehnološka rešenja: Tehnološki napredak dragocen je alat za organizaciju radnog prostora i hibridnog modela rada.
- ESG strategija: ESG strategija postaje sve značajnija za kompanije, a koja se inicijalno zasniva na zelenoj gradnji u kontekstu poslvonih zgrada.
„MPC Echo“ je bila uspešna platforma za razmenu iskustava i znanja, a MPC Properties kao organizator konferencije najavljuje nastavak rada na implementaciji i promociji inovativnih poslovnih praksi.
Izvor: MPC Properties