Novi plan za 2. deonicu autoputa Niš-Merdare: Dodat još jedan most, tunel Lalinac biće dug 275 metara

Foto-ilustracija: Unsplash (Daniel Jerez)

Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture oglasilo je javnu prezentaciju urbanističkog projekta za izgradnju 2 deonice autoputa Niš-Beloljin (Sektor 1, od Merošine do Pločnika (Beloljin)), koji je deo autoputa E-80 od Niša do Merdara.

Podsetimo, prva deonica ovog Sektora 1 autoputa, duga 5,5 km, puštena je u saobraćaj krajem jula.

Urbanistički projekat za drugu deonicu, odnosno konkretno za mostove i tunel koji su planirani njoj, izradio je Hidroprojekat Saobraćaj doo, koji je uzradio i idejno rešenje za navedenu deonicu, na zahtev investitora, Koridora Srbije.

Planirano je da se mostovi sa desne strane izvode u prvoj fazi izvođenja, a sa leve u drugoj fazi izvođenja projekta

Cilj urbanističkog projekta je, kako se navodi, detaljnija razrada projektnih rešenja i utvrđivanja pozicija i dužina putnih objekata u odnosu na izvorno idejno rešenje.

Deonica je duga oko 8,6 km (od km 5+670 do km 14+300).

Granicom urbanističkog projekta obuhvaćen je deo teritorije KO Baličevac i KO Arbanasce, na teritoriji Opštine Merošina, u površini od oko 28,76 ha.

Deonica će imati najmanje četiri trake širine od po najmanje 3,75 m, i projektovana je za brzinu do 130 km/h (zavisno od konfiguracije terena najmanje 100 km/h).

Pročitajte još:

Most M3

Projektovana dužina mosta M3 u okviru planskih dokumenata je bila 70 m. Projektovana dužina levog i desnog mosta je 633.96 m od km 8+455.01 do km 9+088.97.

Most prelazi preko Lepajskog potoka, zbog čega je predviđena njegova regulacija na km 8+502. Na ovoj lokaciji projektovana trasa autoputa preseca pod oštrim uglom Lepajski potok, pa su stubovi mostovskog objekta u koliziji sa prirodnim koritom. Planirano je izmeštanje korita potoka na dužini od 279.57 m.

Most M4

Ovaj most nije predviđen planskim dokumentima i lokacijskim uslovima, a projektovan je daljom razradom projektne dokumentacije.

Dužina levog i desnog mosta je 384.82 m, od km 10+792.18 do km 11+177.00.

Tunel Lalinac

Lalinac je brdo iznad sela Arbanasce. Projektovana dužina tunela u okviru planskih dokumenata i lokacijskih uslova je bila 225 m na jedinstvenoj osovini gde su leva i desna cev spojene.

Planirano je da se ovaj tunel izgradi kompletno sa obe cevi u prvoj fazi izgradnje. Početak i kraj ovog tunela se nalaze na stacionaži km 11+600.00 i km 11+875.00. Dužina tunela je 275 m.

Tunel Lalinac će se sastojati od dve spojene tunelske cevi pri čemu će se u prvoj fazi eksploatacije za saobraćaj koristiti samo jedna (saobraćaj u oba smera u desnoj cevi).

Most M5

Foto-ilustracija: Pixabay

U predhodnim planskim dokumentima bili su projektovani potputnjak na km 13+732 i u nastavku most M5.

U novoj projektnoj dokumentaciji potputnjak je spojen sa mostom M5 u jednu celinu.

Projektovana dužina mosta M5 je 558.85 m koja je ista i za levi i desni most.

Početak mosta je na stacionaži od km 13+721.15, a kraj na stacionaži km 14+280.00, neposredno pre kraja deonice 2.

Planirane su i u devijacije dva lokalna puta i regulacije reke i potoka.

U planu je devijacija lokalnog puta koji povezuje naselja Jug Bogdanovac i Arbanasce, na km 13+744,83, koja je pomerena za desetak metara unared u odnosu na prethodno rešenje kako ne bi bila u koliziji sa mostom sa druge leve strane autoputa.

Druga je devijacija poljskog puta ispod mosta na km 14+089.68, takođe desetak metara u odnosno na prethodno idejno rešenje, ali unazad, opet da bi se izbegla kolizija sa mostom druge leve strane autoputa.

Predviđena je i regulacija Jugbogdanovačke, bujičnog vodotoka koji je leva pritoka reke Toplice, na km 14+058 trase. Projektovana trasa autoputa se nalazi u plavnoj zoni Jugbogdanovačke reke. Postojeće korito ovog vodotoka trasa projektovanog autoputa preseca na lokaciji gde je predviđen dugačak mostovski objekat sa 17 raspona.

Takođe je u koliziji sa projektovanom trasom autoputa i postojeća trasa korita Suvog potoka (desne pritoke Jugbogdanovačke reke), na lokaciji gde je predviđen već pomenuti mostovski objekat sa 17 raspona. Jedan stub proj

Paralelno sa autoputem je projektovana trasa devijaciektovanog mosta je u koritu potoka, pa se predviđa zatrpavanje, na km 14+251.je lokalnog puta koji preseca osovinu regulisanog korita Suvog potoka na km 0+101.5 po lokalnoj stacionaži i na lokaciji ovog ukrštaja je predviđen cevasti propust.

Kako je ranije bilo najavljeno, deonica Niš-Pločnik u okviru autoputa Niš-Merdare imaće šest tunela, 12 mostova i veliki broj nadvožnjaka, podvožnjaka i vijaduktova, zbog čega je podeljena na četiri poddeonice.

Nakon deonice 2 Sektora 1 autoputa sledi deonica 3 od Prokuplja Istok do Prokuplja Zapad duga 12,8 km, dok če poslednja deonica od Prokuplja Zapad do Beloljina biti duga 5,6 km. Ukupna dužina trase deonice Niš –Beloljin je 37.4 km.

Podsetimo, Koridori Srbije su nedavno raspisali tender za izradu projekta za građevinsku dozvolu za gradnju autoputa Niš-Merdare, deonica od Merošine do Beloljina, a javni poziv je produžen do 11. avgusta.

Finansiranje projekta za ceo Sektor 1 u iznosu od 225,6 miliona evra obezbeđen je kroz Investicioni grant WBIF u iznosu od 40,6 miliona evra i zajam od EBRD i EIB u iznosu od 185 miliona evra.

Ukupna dužina autoputa Niš-Merdare je 77 kilometara, a na njemu je predviđeno da se izgradi 88 mostova, sedam denivelisanih raskrsnica i 35 tunela.

Autoput E-80 Niš-Merdare je saobraćajnica od visokog prioriteta za Srbiju, jer će povezati jug Srbije i Prištinu i postaće deo putne mreže koja preko Tirane vodi do Drača.

Time će se Srbija povezati sa lukama na Jadranskom moru, a reč je o prioritetnom infrastrukturnom projektu koji omogućava ekonomski i socijalni razvoj zemlje, kao i jače povezivanje čitavog regiona.

Izvor: eKapija

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti