Nemačka vlada je donela novo rešenje kako bi smanjila zagađenje vazduha od strane dizel vozila, a posebno u pojedinim gradovima u kojima je emisija štetnih gasova veća.
Vlada ne želi da ošteti automobilsku industriju, zato ih je pozvala da velikodušno ponude rešenja za starije “dizelaše“. Svim vlasnicima starijih dizel vozila biće ponuđena dva rešenja: kupovina po sistemu „staro za novo” i nadogradnje hardvera za kontrolu emisije, najavio je ministar saobraćaja Andreas Šojer.
Rojters navodi se da su se nemački proizvođači automobila složili da ponude program „staro za novo” sa atraktivnim podsticajima ili popuste za vlasnike dizel vozila sa standardom emisije Evro 4 i Evro 5.
Ukoliko vlasnici modela Euro 5 budu želeli da nadograde hardver s takozvanim sistemom selektivne katalitičke redukcije (SCR) i ako je on dostupan i svrsishodan, nemačka vlada očekuje da proizvođači preuzmu na sebe te troškove ili subvencija u iznosu od 80%.
Takođe ostaje i dalje pitanje o tome kako bi strani proizvođači vozila mogli biti primorani da se pridržavaju, ali Šojer je rekao da je uveren da će pratiti vodeće domaće kompanije.
Francuski proizvođač automobila Renault već je na svom sajtu najavio da će za nemačke vlasnike starijih vozila na dizel ponuditi do 10.000 evra (11.500 dolara) za trgovanje novim automobilom.