Mikro-mobilnost u Srbiji, da ili ne – pitanje je sad?

Foto-ilustracija: Unsplash (Marek Rucinski)

Gradovi širom sveta, pa i u Srbiji, se već dugo bore sa brojnim negativnim efektima koje funkcionisanje saobraćaja ima na društvo.

Jedan od ciljeva održivog razvoja UN nosi naziv „Održivi gradovi i zajednice“ koji ima za cilj stvaranje održivih gradova –gradova koji su pristupačni, sa dobrim sistemom javnog prevoza, velikim brojem zelenih površina i sa velikom angažovanošću građana. S tim u vezi, dalji razvoju društva i prepoznavanje dosadašnjih problema je dovelo do razvoja mogućeg rešenja, odnosno do razvoja mikro-mobilnosti.

Mikro-mobilnost je termin koji se povezuje sa sve popularnijim lakim vozilima koji se danas mogu naći na gradskim ulicama širom sveta. Sam termin „mikro“ podrazumeva vozila mase do 500 kilograma, u šta spadaju e-bicikli i e-trotineti, čija je najveća prednost zaštita životne sredine. Ova vozila proizvode nisku količinu izduvnih gasova i emituju veoma mali nivo buke.

Jedna studija iz San Franciska je pokazala da vozila mikro-mobilnosti imaju svoju prednost i u brzini, jer se pokazalo da su u gradskim uslovima brža od automobila na 70 odsto gradskih ulica.

Foto-ilustracija: Unsplash (Kelly Sikkema)

Pored svoje ekološke prednosti, e-trotineti se izdvajaju kao poseban oblik mikro-mobilnosti, pre svega zbog svoje jeftine cene, kreativne alternative upotrebi automobila i javnog prevoza usled pandemije koronavirusa. Međutim, e-trotineti su još uvek nepoznanica kako građanima, tako i stručnjacima koji se bave saobraćajem. Osnovni problem jeste u njihovom definisanju kao posebne grupe učesnika u saobraćaju. Ovo je problem koji širom sveta nije rešen na isti način, pa su tako vozači trotineta zapravo pešaci u Finskoj, a biciklisti u Češkoj, Italiji i Poljskoj.

Кako bi se bolje razumeo ovaj vid mobilnosti, pre svega je potrebno sprovesti analize stavova korisnika istih – kako se oni ponašaju i koje su to mere bezbednosti saobraćaja koje bi podržali. Tek, nakon toga se može početi sa edukativnim kampanjama, ali i sa izmenama sistema.

S tim u vezi, molimo Vas da popunite kratak anketni upitnik koji je osmislio Filip Živković, student master studija na Saobraćajnom fakultetu u Beogradu, na osnovu kojeg će biti pripremljen predlog unapređenja bezbednosti korisnika mikro-mobilnosti.

Anketa je anonimna, namenjena građanima Beograda i Novog Sada. Link koji vodi do ankete je OVDE.

Energetski portal

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti

Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HKe Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Toto4d Toto4d Paito Hk
Slot Dana
Taruhan Bola
slot bola
bola slot
Toto Slot
Situs Slot Online
Toto Slot
Toto Slot
situs slot online
situs toto
slot bola
slot bola
Toto Slot
slot88 gacor
live draw
Toto Slot
slot gacor
Slot Toto
situs toto
Agen Slot Toto
Slot Demo
Toto Slot
Situs Toto
situs toto
toto gacor
Slot Online
slot qris
situs toto
https://himmahnw.id/
slot pulsa
situs toto
slot toto
slot gacor
Akun Toto Toto Slot Gacor Akun Toto Akun Toto Toto Slot Akun Toto Akun Toto Akun Toto Akun Toto Akun Toto Situs Toto Akun Toto Akun Toto Akun Toto
Toto SLot Toto SLot Toto SLot Togel Slot Togel Slot Toto Slot Toto Slot Toto Slot Toto Slot