Kriza u nemačkoj autoindustriji ukazuje na dublje probleme i nove promene?

Foto-ilustracija: Freepik (freepik)

Nemačka automobilska industrija suočava se sa ozbiljnom krizom u sektoru. Jedan od faktora jeste i ne toliko munjevit prelazak na električna vozila (EV), uz velika očekivanja i ciljeve koji su zadati. Iako je prelazak na održiviji transport neophodan zbog smanjenja emisija, nemački proizvođači poput Volkswagena (VW), BMW-a i Mercedes-Benza imaju problem sa prodajom EV-ova i visokim troškovima proizvodnje.

Ono što je situaciju dodatno zakomplikovalo jeste ukidanje državnih subvencija za kupovinu električnih automobila, što je automatski dovelo i do pada potražnje, iako su kompanije već uložile ogromna sredstva u razvoj ove tehnologije.

Čuveni Volkswagen je, kako prenose svetski mediji, zabeležio pad od 14 odsto u prodaji, a Mercedes-Benz gotovo 16 odsto, uz šta se VW suočava sa viškovima, tačnije sa oko 500.000 neprodatih vozila. Kompanija je već ukinula dugogodišnje ugovore o sigurnosti radnih mesta.

Pročitajte još:

Geopolitičke tenzije i nedostupnost ruskih sirovina dodatno otežavaju situaciju, dok konkurencija iz Kine, koja zahvaljujući povoljnijim uslovima proizvodnje i subvencijama nudi jeftinija električna vozila, vrši dodatni pritisak na nemačke proizvođače, što u velikoj meri otežava situaciju višedecenijski najpopularnijim kompanijama Evrope.

Iako još nema konkretnih rešenja, vlada razmatra ponovnu uspostavu subvencija za električna vozila. Ipak, analitičari upozoravaju da se nemačka automobilska industrija mora brzo prilagoditi električnoj mobilnosti kako bi zadržala svoju konkurentsku prednost na globalnom tržištu. U suprotnom, kriza bi mogla imati dugoročne posledice ne samo za autoindustriju, već i za druge ključne sektore poput mašinstva.

Energetski portal

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti