Prvi put u istoriji, kompanija Koka-kola objavila je podatke o svojoj godišnjoj potrošnji plastične ambalaže i oni iznose neverovatnih tri miliona.
Obelodanjivanje ovih podataka deo je kampanje Elen Mekartur, koja podstiče kompanije da rade na suzbijanju zagađenja plastikom. Kroz ovu kampanju, 150 kompanija se obavezalo da će smanjiti potrošnju plastike.
U ovom izveštaju, u kom je Koka-kola prvi put otkrila cifre svoje potrošnje, još 31 kompanija je iznela podatke o upotrebi plastike.
Tako je kompanija Nestle objavila da za jednu godinu iskoristi 1,7 miliona tona plastike. Ova kompanija je u februaru ove godine iz upotrebe izbacila plastične slamčice i uvela u upotrebu papirne. Evidentno imaju još mnogo posla, s obzirom na njihovu cifru potrebe za plastikom.
Neke velike kompanije, uključujući H&M, L’oreal i Pepsi, nisu želele da iznose podatke o svojim godišnjim potrebama za plastikom. Oni proizvode 500 brendova širom sveta gaziranih pića, sokova i vode. Koka-kola je 2018. obećala da će za svaku prodatu bocu reciklirati po jednu korišćenu. Jedan od poteza podrške Koka-kole održivom razvoju je njihova Plant boca koju koriste za Rosa vodu. U njen sastav ulazi etanol dobijen iz šećerne trske iz Brazila, koji predstavlja prvu generaciju biogoriva ERAC prihvaćenog širom sveta zbog svog ekološkog efekta.
Organizacija Elen Mekartur osnovana je 2010. godine sa ciljem da ubrza prelazak na kružnu ekonomiju – odnosno model proizvodnje i potrošnje koji uključuje deljenje, pozajmljivanje, ponovno korišćenje, reciklažu postojećih proizvoda i materijala kako bi se stvorila dodatna duža vrednost. Na ovaj način se produžava vek proizvoda i smanjuje se količina otpada.