U Kini, gotovo neverovatnom brzinom raste prodaja i proizvodnja električnih automobila. Do kraja godine u ovoj, nama dalekoj zemlji, očekuje se da bude prodato čak šest miliona automobila na električni pogon. Kako bi se što više stanovnika ove zemlje odlučilo na kupovinu ovih vozila, Vlasti planiraju da i tokom 2023. godine subvencionišu njihovu kupovinu, tako je nedavno objavljeno da će nastaviti sa poreskim olakšicama za kupovinu automobila na električni pogon.
Od 2009. godine Kina je obezbedila 14,8 milijardi američkih dolara u vidu subvencija za kupovinu električnih vozila, a direktna državna pomoć trebalo je da prestane 2020. godine. To, međutim, nije bio slučaj već je vlada nastavila sa monetarnim podsticajima i produžila oslobađanje od poreza na kupovinu električnih vozila sve do danas.
Kada tome i dodamo podatak da više od 450 kompanije iz Kine proizvodi električna vozila i da mali gradski automobili mogu da se kupe za oko 5.000 dolara, nije ni čudo što se oni brzo i lako prodaju. Njihova misija je da postanu “moćna automobilska zemlja”, koja će električna vozila koja proizvede prodavati širom sveta.
Pročitajte još:
UBS Global predviđa da će tri od pet vozila na kineskim putevima do 2025. godine biti električna.
Sve to se savršeno uklapa u planove Kine da ispuni zacrtane ciljeve kada je reč o smanjenju emisija gasova sa efektom staklene bašte. Vožnja elektičnih i hibridnih automobila u velikoj meri će uticati i na smanjenje zagađenja vazduha, naročito u gusto naseljenim kineskim gradovima.
Prema podacima Međunarodne agencije za energetiku (IEA) za prošlu godinu, prodaja električnih automobila u Kini se skoro utrostručila. Iznosi 3,3 miliona što čini oko polovinu ukupne globalne prodaje. Kako trenutno stvari stoje, svi sa velikim nestrpljenjem očekujemo podatke o broju prodatih električnih automobila ove godine.
Milica Radičević