Istraživanje – da li su indirektne emisije električnih automobila veće u odnosu na konvencionalna vozila?

Foto-ilustracija: Unsplash (Chuttersnap)

Iako su električni automobili trenutno najbolji izbor kada je reč kupovini novog vozila, barem u pogledu zaštite životne sredine, najavljena milionska ulaganja u proizvodnju i subvencije za kupovinu četvorotočkaša na baterije kod mnogih bude zabrinutost.

I dok električni automobli sami po sebi ne emituju štetne gasove, energija neophodna za njihovu proizvodnju, transport vozila od proizvođača do kupaca i napajanje baterija ima značajan ekološki otisak budući da mahom dolazi iz upotebe fosilnih goriva.

Takođe, proces iskopavanja litijuma i proizvodnje baterije dodatno „prljaju“ industriju električnih automobila, pa se postavlja pitanje u kojoj meri su vozila na baterije zaista ekološka i da li su možda njihove indirektne emisije veće nego u slučaju vozila na fosilna goriva?

Istraživači sa Univerziteta Jejl rešili su da odgovore na ovo pitanje te su uporedili indirektne emisije električnih automobila sa indirektnim emisijama vozila na fosilna goriva.

Studija, koju su objavili u Nature Communications, ukazije na to da električni automobili imaju drastično manje indirektne emisije u odnosu na konvencionalna vozila, čak i kada se celokupan proces proizvodnje, transporta i napajanja baterija uzme u obzir.

Budući da će se u industrijskoj proizvodnji sve više koristiti obnovljivi izvori energije, time će se električna vozila dodatno osloboditi ugljenika i postati još ekološki prihvatljivija, veruju istraživači.

Prema tome, kada bismo automobile na baterije i vozila na fosilna goriva podjednako opteretili karbonskim taksama, to ne bi dovelo do pada kupovine električnih automobila već, naprotiv – do porasta, jer bi karbonske takse u slučaju konvencionalnih vozila bile daleko veće.

Milena Maglovski

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti