Hoće li vožnja električnih trotineta uskoro postati zakonski regulisana?

Foto-ilustracija: Unsplash (Marek Rucinski)

Prema pojedinim istraživanjima, tri četvrtine električnih trotineta nalazi se u Beogradu. Oko 58 odsto vozača automobila smatra da vozači električnih trotineta ometaju saobraćaj, da zbog njih moraju da promene i prilagode brzinu i način kretanja, a 74 odsto vozača automobila u anketama tvrdi da im električni trotineti na kolovozu znatno odvraćaju pažnju.

U Holandiji su obavezne registarske oznake, u Sloveniji se kažnjava vožnja kolovozom, a u Francuskoj trotoarom. Kod nas još nisu zakonski regulisana pravila o načinu upotrebe električnih trotineta.

Od svog stana na Novom Beogradu do garderobe u Narodnom pozorištu, balerina Ana Ivančević električnim trotinetom stiže za 15 minuta.

“Pune tri sezone vozim, bukvalno pet-šest meseci tokom godine kad je lepo vreme od maja do kraja oktobra, čak i početkom novembra i mene stvarno spašava,” kaže Ana.

Na Novom Beogradu vozi biciklističkim stazama, a u gradu vrlo oprezno trotoarom. Kada ima potrebe, koristi zvonce da pešacima skrene pažnju na sebe.

Nisu svi vozači električnih trotineta oprezni i pažljivi, žale se građani. Iako su na ulicama već pune tri godine, električni trotineti su još u sivoj zoni zakona o saobraćaju.

Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost u saobraćaju smatra da već postoji problem zbog toga, a boji se da će taj problem biti još veći jer su trotineti sve jeftiniji i dostupniji i biće ih sve više u saobraćaju.

U Agenciji za bezbednost saobraćaja kažu da je nedavno formirana nova radna grupa za izradu zakona.

“Postoji mogućnost da svi električni trotineti budu opremljeni uređajem koji ustvari označava da li su u pešačkom modu ili nisu. Naravno, ukoliko su u pešačkom modu on svetli i onda će moći lako da se kontrolišu da li poštuju pravila ili ne. Što se tiče kontrole to ćemo još videti,” naglašava Svetlana Miljuš iz Agencije za bezbednost u saobraćaju.

Izvesno je da će vozači električnih trotineta morati da imaju položen test o poznavanju saobraćajnih propisa i da će biti nekog starosnog ograničenja, ali ne i kada će novi propisi biti usvojeni.

Do tada, preporuka vozačima trotineta jeste da se kreću trotoarom, ali ne brzinom većom od brzine hoda, a to je otprilike šest kilometara na sat.

Izvor: RTS

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti

Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Toto4d Toto4d Paito Hk
Toto Slot
ts77casino
slot demo
slot bola
bola slot
Toto Slot
Situs Slot Online
Toto Slot
Toto Slot
situs slot online
slot maxwin
slot bola
slot bola
Toto Slot
slot88 gacor
toto slot
Toto Slot
slot gacor
Slot Toto
situs toto
Agen Slot Toto
Slot Demo
Toto Slot
Situs Toto
situs toto
toto gacor
Slot Online
slot qris
situs toto
https://himmahnw.id/
situs toto
situs toto
slot toto
slot gacor
paito togel login
scatter hitam
situs slot online
situs slot online
pg soft mahjong 2
situs slot
situs slot
asia toto slot Toto Slot Gacor Akun Toto Akun Toto Toto Slot Akun Toto Akun Toto Akun Toto Akun Toto Akun Toto Situs Toto Akun Toto Akun Toto slot gacor slot gacor slot gacor
Toto SLot Toto SLot Toto SLot Togel Slot Togel Slot Toto Slot Toto Slot Toto Slot Toto Slot Toto Slot Toto Slot
Toto SLot Toto SLot