Posle automobila kao zagađivača vazduha, i avio-industrija očekuje da će se pojedine letelice pokretati i na struju. Avionski promet proizvodi 2,5 odsto godišnje globalne emisije ugljen-dioksida i jedan je od najvećih zagađivača u svetu. Zato je „Erbas“ predstavio svoje planove za naredne decenije.
Evropski vazduhoplovni koncern „Erbas“ želi da izgradi prvi avion s niskom emisijom ugljenika koji bi trebalo da bude pušten u promet do 2035. godine.
Izvršni direktor kompanije Gijom Fori u Hamburgu je rekao da bi avion mogao da bude hibridni, što znači da bi kombinovao klasično gorivo i struju, ili bi kao gorivo mogao da koristi vodonik ili neko klimatski neutralno gorivo.
Pročitajte još:
„Dve stvari su jako bitne, a to je aerodinamika i korišćenje energije iz obnovljivih izvora. Da je i ovo moguće pokazao je prvi solarni avion koji je samo na sunčanu energiju obišao svet. Ali eksperimeni služe da bi se kasnije uveli u proizvodnju“, napominje Fabricio Berger i kompanije „Erbas“.
Razvoj potrebne tehnologije je još u povoju i u pitanju je vrlo složen proces koji će trajati godinama ili čak decenijama, kažu u „Erbasu“.
„Kao što vidite, avion svojim oblikom više podseća na pticu nego na cigaru koju neko gura. Moramo iskoristiti sve pogodnosti aerodinamike“, dodaje Berger.
U „Erbasu“ ističu da su svesni svoje odgovornosti i uspeli su da znatno smanje potrošnju goriva po putniku zahvaljujući lakšim avionima sa snažnijim motorima, a ekološki prihvatljivi letovi prioritet su te kompanije.
Izvor: RTS