Holandska biciklistička infrastruktura upravo je postala bogatija za jedan lep biciklistički vijadukt preko auto-puta A4.
U zemlji čiji se premijer na posao vozi biciklom i gde su većini stanovništva dobro poznate zdravstvene prednosti biciklizma, lako je razumljiv ozbiljan pristup planiranju novih biciklističkih staza i kvalitetnom povezivanju gradova i naselja.
Holandske ravnice su savršene za putovanja na dva točka, no Holanđani ipak pažljivo osmišljavaju svoju saobraćajnu infrastrukturu. Zemlja u kojoj postoji više od 35.000 kilometara biciklističkih staza i jedna od najvećih podzemnih garaža za bicikle na svetu, upravo je postala bogatija za još jedan biciklistički vijadukt preko auto-puta
A4. Novoj ruti koja od središta Haga vodi do njegovih južnih predgrađa i dalje do grada Delfta isprečio se auto-put A4, pa je umesto 400 metara duge zaobilaznice preko nje izgrađen lep i praktičan biciklistički vijadukt.
Pročitajte još:
Auto-put A4 – nazvan „Rijksweg“, saobraća od Amsterdama prema jugu Holandije i povezuje gradove Hag i Roterdam s belgijskom granicom blizu Zandvlieta, severno od grada Antverpena. Vijadukt je skratio putovanje između dva grada, a osim sigurnosti biciklistima i biciklistkinjama omogava lep pogled i brži pristup ostatku biciklističke staze uz koju je, naravno, zasađeno i mnoštvo stabala.
Zahvaljujući velikom broju korisnika bicikala u Holandiji se postiže i ogromna korist za zaštitu životne sredine. Naime, holandski Institut za analizu saobraćajne politike dokazao je kako se zamenom automobila biciklom u proseku uštedi i do 150 grama ugljen-dioksida po pređenom kilometru.
Izvor: S.F./Ekovjesnik