Beograd u finalu takmičenja Evropske nedelje mobilnosti

Foto-ilustracija: Pixabay

Grad Beograd našao se u finalu takmičenja za nagradu Evropske nedelje mobilnosti za koju je aplicirao u kategoriji „Najbolji plan održive urbane mobilnosti” 2020. godine.

Rezultati takmičenja biće poznati 19. aprila, a žiri je ocenio da pristup Beograda održivom planiranju mobilnosti pruža jasnu strategiju za postizanje zajedničke, integrisane i inkluzivne mobilnosti, zajedno sa detaljnim i ambicioznim ciljevima koje treba postići.

„U okviru važeće Strategije razvoja doneli smo odluku da se izradi plan održive urbane mobilnosti, koji je sada prepoznat i od Evropske komisije. Koncept urbane mobilnosti postavljen je kao jedan od strateških ciljeva razvoja“, izjavio je gradonačelnik  Beograda Zoran Radojčić.

On je dodao da je uspostavljena zelena hijerarhija u kretanju, što znači da su na prvom mestu pešaci, zatim biciklisti, na trećem mestu je javni gradski prevoz, a na poslednjem privatni automobili. Radojčić je posebno pohvalio ekspertski tim i radnu grupu Grada Beograda koja je radila na ovom dokumentu.

Beograd je, zahvaljujući ovom planu, rame uz rame sa Grenoblom, koji je izabran za „zelenu prestonicu Evrope 2022. godine”, i sa Bilbaom koji je poznat po posvećenosti modernim i ekološkim vidovima transporta, navodi se na sajtu Grada Beograda.

Plan održive urbane mobilnosti je integrisan u Akcioni plan za zeleni grad koji Grad Beograd radi zajedno sa Evropskom bankom za obnovu i razvoj, a ambiciozno postavljeni planovi sada su ostvarivi jer je omogućena finansijska podrška za njihovu implementaciju.

„Trenutno u Beogradu postoji oko 100 kilometara biciklističkih staza, a prema Planu održive urbane mobilnosti naš cilj je da do 2030. godine izgradimo ukupno 400 kilometara. U toku pandemije, sve više ljudi se okrenulo pešačenju i biciklizmu jer je to vid prevoza u kojem nemamo kontakt sa drugim ljudima i stoga su manje šanse za zaražavanje. Osim pozitivnog uticaja na kvalitet vazduha, pešačenje i biciklizam utiču pozitivno i na zdravlje ljudi, kako sa aspekta virusa korona tako i kada su u pitanju bolesti kao što su dijabetes ili kardiovaskularne bolesti. Kao lekaru, veoma mi je značajan koncept urbane mobilnosti“, objasnio je Radojičić.

Cilj ovog plana je da se smanji upotreba automobila sa 24,3 na za 20 odsto, da 25 odsto kretanja u gradu bude pešačenje, da se biciklistički prevoz sa trenutnih jedan poveća na četiri odsto i da javni gradski prevoz čini 48 odsto kretanja.

„Sa društvene tačke gledišta, transport je održiv onda kada je pristupačan, kada postoji mogućnost za alternativni vid prevoza, kada postoji bolja povezanost javnog prevoza, kada postoji infrastruktura za prevoz biciklom ili za kretanje pešaka, a sve u cilju smanjenja saobraćajnih gužvi i veće zaštite ljudi i životne sredine„, zaključio je gradonačelnik.

Energetski portal

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti