Nova ekonomija je prošle nedelje prenela navode Blumberga da će italijanske kompanije za proizvodnju automobila biti među prvim firmama koja će nastaviti sa radom 4. maja kada u Italiji počinje popuštanje vanrednih mera protiv širenja koronavirusa. Zamenik ministra zdravlja Pjerpaolo Sileri naglasio je da će zajedno sa njima početi da rade i kompanije u građevinskom sektoru, dodavši da će proces pokretanja rada biti postepen i da će početi sa onima u kojima je rizik od virusa najmanji.
Primer proizvođača automobila u Italiji pratiće i njihove kolege iz Sjedinjenih Američkih Država, izveštava takođe Nova ekonomija. Folksvagen, Tojota, Hjundai i Fijat Krajsler se za ponovno pokretanje proizvodnje tamo spremaju početkom maja.
Kompanije su saopštile da će slediti preporučene protokole za bezbednost radnika i suzbijanje infekcije. Folksvagen, koji ima fabriku u saveznoj državi Tenesi, i Hjundai, čija se fabrika nalazi u Alabami, pored drugih mera će radnicima meriti temperaturu. Folksvagen će radnicima obezbediti i neophodnu zaštitnu opremu, uključujući maske i rukavice.
Fijat Krajsler je početkom aprila obavestio da počev od 4. maja „postepeno obnavlja“ rad u fabrikama u Sjedinjenim Američkim Državama i Kanadi. Nedavno je portparol kompanije potvrdio taj plan. Folksvagen, Tojota i Hjundai planiraju da počnu sa radom istog datuma ili nešto kasnije.
Pročitajte još:
Ford i Dženeral motors i dalje ne znaju tačan datum početka proizvodnje u američkim fabrikama. „Nastavljamo sa procenama situacije u javnom zdravlju, uputstva vlade i spremnost snabdevača, kako bismo odredili pravi trenutak za obnovu rada“, istakao je Fordov zastupnik.
Japanska auto-kompanija Honda ne planira da ponovo uspostavi proizvodnju u Sjedinjenim Američkim Državama pre 8. maja.
Američka Unija automobilskih radnika (UAW) ocenjuje da je potrebno još planiranja i dogovora pre nego što bi radnici mogli da se vrate u fabrike. Predstavnici unije još pregovaraju sa Dženeral motorsom, Fordom i Fijatom oko najbezbednijeg načine da pogoni počnu sa radom. Sindikat je sa kompanijama u martu osnovao radnu grupu, radi dogovora oko toga kako i kada će fabrike automobila u kojima rade njegovi radnici početi sa radom. UAW ne zastupa radnike Folksvagena, Tojote i Hjundaija.
Izvor: Nova ekonomija