Dok su tokom 55. Superboula svi pratili sportska dešavanja na terenu, za vreme reklama odvijao se pravi mali „rat“! U pitanju je šala, ali i izazov. O čemu se radi?
Neki su navijali za Tampa Bej Bakanirse, a neki za Kanzas Siti Čifse – međutim, u pauzama nepodeljena pažnja svih bila je usmerena isključivo ka reklamama. Reklamama čija se vrednost sekunde meri u milionima američkih dolara.
Jedna od njih bila je i reklama kampanja “Dženeral motorsa” (GM) koja je tom prilikom objavila “rat” Norvežanima. Zašto baš njima?
Tokom 2020. godine prodaja električnih automobila u Norveškoj svela se na benzinski, dizel i hibridni pogon, a nemački Folksvagen postigao je nemoguće i dospeo na prvo mesto, umesto Tesle, kao najveći proizvođač automobila na baterije, čemu svedoče i zvanični podaci.
U prethodnoj godini baterijska električna vozila (BEV) činila su 54,3 odsto svih novih automobila koji su se prodali, što predstavlja globalni rekord i značajan porast u odnosu na 2019. godinu kada je taj broj bio 42, 4 odsto, objavio je Norveški savez za drumski saobraćaj (OFV), a preneo Rojters.
Pročitajte još:
U SAD je ta cifra drastično manja – samo četiri odsto Amerikanaca kupilo je električna vozila (EV). Nije ni čudo što je GM baš Norvežane „uzeo na zub“ .
Za potrebe reklame auto kompanija angažovala je glumca Kolina Farela i komičare Kenana Tompsona i Noru Lum. Oni glume troje Amerikanaca spremnih da se bore protiv Norveške za prevlast u EV. Ova reklama je deo GM-ove kampanje „Svi zajedno“ koja je osmišljena da popularizuje električna vozila i poveća severnoameričku prodaju.
Do sada je “Ševrolet Bolt” bio jedina EV ponuda “Dženeral motorsa”, međutim poslednjih meseci kompanija je predstavila još dva modela – “Kadilak Lirik SUV” i “GMC Hamer”. Ljubitelji Hamera moći će, najverovatnije, da kupe svoj električni model do kraja 2021. godine, dok će“Lirik” početi da se proizvodi tek krajem sledeće godine. Oba vozila su predstavljena tokom Superbol reklame. Američki proizvođač je obećao još trideset modela, različitog cenovnog ranga, u naredne četiri godine, a planovi kompanije su da od 2035. prodaju samo električna vozila.
„Smatramo da će globalni prelazak na električna vozila povoljno uticati na zaštititi životne sredine i osigurati našu budućnost na planeti – od toga će benefite osetiti i ljudi i sama planeta“, rekao je glavni direktor za održivost GM-a Din Parker.
Direktori GM-a su u konsultaciji sa Norveškim vlastima pripremali reklamu, a njima se toliko dopala da su dozvolili da se njen deo snima i u Norveškoj. Šala se na kraju reklame okrenula na Amerikance i njihovo opštepoznato neznanje iz geografije, pa je tako Kolin umesto u Norveškoj završio u Švedskoj, dok su Tompson i Lum dospeli u Finsku.
Simpatičnu reklamu pogledajte OVDE.