Aktivna mobilnost kao odgovor na saobraćajne i klimatske izazove Afrike

Photo-illustration: Unsplash (Ray Rui)

U duhu prvog Afričkog samita o klimi koji će biti održan u Najrobiju, osvrnućemo se na jedan od problema koji zadaje muke kako bezbednosti građana, tako i ekološkim pitanjima. U prestonici Etiopije, Adis Abebi, hiljade ljudi putuje na posao minibusevima i vozovima. Ipak, bicikli se retko primećuju. Etiopija je jedna od zemalja koja je uz pompć UNEP-a počela da posvećuje pažnju zdravoj i nezagađujućoj mobilnosti. Nemotorizovana mobilnost je jedna od ključnih ideja.

Pošto su afrički putevi često opasni, zabrinutost za bezbednost odvraća mnoge od izbora ekološki prihvatljivih načina transporta. Predstojeća Afrička nedelja klime 2023. u Najrobiju će ukazati na gradski transport i načine za rešavanje sigurno manjeg, ali određenog doprinosa ovog kontinenta klimatskoj krizi, naročito uzeći u obzir to da je jedan od kontinenata na koje se promene najviše odražavaju.

Pročitajte još:

Etiopija je uvela strategiju nemotorizovanog transporta 2020. Ova ambiciozna inicijativa uključuje izgradnju tri kilometra pešačkih i dva kilometra biciklističkih staza na 10.000 stanovnika u roku od jedne decenije. Strategija takođe ima za cilj održavanje stope korišćenja motornih vozila iz 2020. tačnije, pređen broj kilometara privatnim motornim vozilima, kao i smanjenje žrtava pešaka i biciklista za neverovatnih 80 odsto u odnosu na brojke iz 2019. godine, prenosi UNEP.

Foto-ilustracija: Unsplash (2Photo Pots)

Uprkos tome što ima samo 1,1 milion automobila za svojih 99 miliona stanovnika, Etiopija beleži alarmantnih 27 smrtnih slučajeva na putevima na 100.000 ljudi godišnje, prema podacima SZO.

Rastući trend aktivne mobilnosti vidljiv je širom Afrike. Na primer, Najrobi posvećuje 20 odsto svog transportnog budžeta za nemotorizovanu mobilnost, a Ruanda je pokrenula dane bez automobila i aplikacije za deljenje bicikala.

Međutim, Afrika i dalje čini 20 odsto globalnih žrtava na putevima, sa dnevnim prosekom smrtnih slučajeva od 260 pešaka i 18 biciklista. Stručnjaci tvrde da će rešavanje infrastrukture i sigurnosti poboljšati aktivnu mobilnost na celom kontinentu.

Energetski portal

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti