Nacionalni koordinator kampanje „Plava zastavica“ gospodin Saša Krajević izjavio je da će u narednom periodu u Crnoj Gori početi kampanja „Zeleni ključ“ (The Green Key). Kako je istakao, ova kampanja predstavlja ekološku oznaku za kvalitet hotelskog smeštaja, a može se uporediti sa programom „Plava zastavica“ za plaže.
Program „Zeleni ključ“ edukuje i povećava svest vlasnika, osoblja i klijenata objekta o zaštiti životne sredine i održivom razvoju. Osim toga, ima za cilj smanjenje uticaja smeštajnog kapaciteta na okolinu, kao i ostvarivanje ekonomske dobiti kroz smanjenje potrošnje. Takođe promoviše objekat i popularizuje ekološke markice.
Program „Zeleni ključ“ nastao je u Danskoj 1994. godine, a predstavlja dobrovoljnu eko oznaku za turističke objekte. Fondacija za obrazovanje iz oblasti životne sredine (Foundation for Environmental Education ) usvojila je program „Zeleni ključ“ 2002. godine, a od tada je ovaj program sproveden u preko 40 zemalja sveta.
Sandra Jovićević
foto: denstoredanske.dk