ABB automatizovani brzi punjači za električne gradske autobuse

Foto: ABB

Sa povećanjem nivoa zagađenja vazduha i jačim nastojanjem zajednice da ima ekološki prihvatljiv i čist prevoz, električni gradski autobusi jesu idealna šansa za poboljšanje života u gradovima. Istovremeno se postiže smanjenje operativnih troškova. ABB automatizovani sistem brzog punjenja rešava ključne probleme za masovnu primenu kao i naglo smanjenje emisije štetnih gasova. Dugo vreme punjenja autobusa i kratki radijus kretanja pripadaju prošlosti.
ABB automatizovani sistem brzog punjenja omogućava nultu emisiju CO2 u javnom gradskom prevozu gradova i kretanje gradskog autobusa neprekidno 24 sata, 7 dana u nedelji.
Sa automatskim povezivanjem na krov autobusa i tipičnim vremenom punjenja od 4-6 minuta, sistem se lako može integrisati u postojeće autobuske linije postavljanjem brzih punjača na krajnjim tačkama – terminusima, depoima ili stanicama na trasi linije. Modularan dizajn omogućava snagu punjenja od 150 kW, 300 kW ili 450 kW u samo nekoliko minuta, što gradskom autobusu daje dovoljno energije da u toku dana konstantno prelazi definisanu trasu.

Praktično rešenje zasnovano na međunarodnim industrijskim standardima

ABB automatski sistem za punjenje je zasnovan na međunarodnom standardu IEC 61851-23 za brzo punjenje električnih vozila. To znači da je projektovan u skladu sa elektrotehničkim propisima i da obezbeđuje odgovarajuću sigurnost sistema na lokaciji, a sistemska arhitektura i princip rada su podržani od strane šire zajednice iz oblasti autoindustrije. Robusna automatizovana veza zasniva se na pantografu. To je dokazani opšteprihvaćeni sistem koji se koristi najčešće kod vozova, tramvaja i u metrou, ali u ovom slučaju montiran je na moderan infrastrukturni stub. Kada autobus dođe na punjenje ispod pantografa, uspostavlja se bežična veza autobus-punjač i pantograf se automatski spušta. Pošto se izvrše svi bezbednosni postupci i provere, sistem će obezbediti da se autobus brzo dopuni.

Foto: ABB

ABB automatizovani

sistem brzog punjenja

omogućava nultu emisiju CO2 u javnom

gradskom prevozu gradova

i kretanju gradskog

autobusa neprekidno

24 sata, 7 dana u nedelji 

Jednostavan isplativ interfejs radi sa bilo kojim električnim autobusom

ABB punjači su kompatibilni sa otvorenim interfejs „OppCharge” protokolom, što znači da i autobusi drugih proizvođača mogu koristiti punjače, pod uslovom da imaju ispravan kontakt na krovu. Obrnuta pantograf veza omogućava korišćenje isplativog i lakog kontakta na krovu autobusa, koji se sastoji od 4 jednostavna kontakta težine od oko 10 kilograma. Ovo omogućava proizvođačima električnih autobusa smanjenje težine vozila, poboljšanje energetske efikasnosti i nižu cenu električnog autobusa. Atraktivnost i efektnost ovakvog ABB rešenja za brzo punjenje je potvrđena od strane proizvođača električnih autobusa. U julu 2014. godine, ABB je potpisao ugovor o saradnji sa kompanijom Volvo Autobusi i zajedničkom nastupu na tržištu brzog punjenja autobusa.

Povezivanje i daljinsko upravljanje

Visoka raspoloživost i brz odziv usluge ključni su za punjenje električnih autobusa na visoko frekventnim autobuskim linijama. Automatski brzi punjač se nudi zajedno sa ABB paketom funkcija za povezivanje, uključuju i daljinsku dijagnostiku, daljinsko upravljanje i bežično nadogradiv softver. Sa više od 3.000 veb-povezanih DC brzih punjača, instaliranih na globalnom nivou, ABB je dokazao da karakteristike softverskog paketa za povezivanje omogućuju vrhunsku raspoloživost i brz odziv usluge, bilo gde u svetu.

ABB će napajati 101 električni autobus u Belgiji upotrebom otvorenog „OppCharge” protokola

Kompanija ABB je dobila porudžbinu za još 12 sistema za punjenje od kompanije Volvo Autobusi, što će zajedno činiti najveću pojedinačnu flotu električnih autobusa i sistem punjenja u Evropi. Projekat obuhvata instalaciju ukupno 15 ABB punjača do 2018. godine u mestu Šarlero u Belgiji, za napajanje 101 Volvo električno-hibridnog autobusa u Valona sistemu javnog transporta u okviru TEC Grupe. Ugovor je zaključen po sistemu „ključ u ruke” i uključuje kompletnu opremu, od punjača, transformatorskih stanica, elektro postrojenja, ostale opreme, montaže i radova do ugovora o servisu.

U januaru, ABB je promovisao prva dva „Opp- Charge” punjača za 7 elektro-hibridnih autobusa u zoni nulte emisije izduvnih gasova u gradu Namiru. Punjači će puniti vozila snagom od 150 kW za 3–6 minuta na terminusima linija.

ABB omogućava povezivanje sistema, daljinsko praćenje, nadogradnju softvera, dijagnostiku i upravljanje, što direktno omogućava brzu uslugu i pouzdanost sistema. Sa više od 5.000 instaliranih punjača širom sveta koji su povezani putem interneta, ABB-ova rešenja pružaju najkraće vreme odziva i reagovanja.

Električno-hibridni autobus Volvo 7900 je gotovo bešuman i ne emituje štetne izduvne gasove na gotovo 70 odsto svoje linijske rute na kojoj prevozi putnike. Baterije se pune za 3-4 minuta. Potrošnja energije je 60 odsto manja nego kod klasičnog autobusa na dizel gorivo istih prevoznih karakteristika. Volvo električno-hibridni autobusi već su u upotrebi u gradovima Geteborgu, Stokholmu, Hamburgu, Luksemburgu i Namiru.

Foto: ABB

Za više informacija kontaktirajte ABB u Srbiji:

ABB d.o.o.
Bulevar Peka Dapčevića 13, 11000 Beograd, Srbija Tel: +381(0)11 3094 300, 3954 866 predrag.vucinic@rs.abb.com
www.abb.rs
www.abb.com/evcharging

 

Ovaj sadržaj je prvobitno objavljen u magazinu Energetskog portala pod nazivom EKO-ZDRAVLJE, novembra 2017. godine.

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti