BMW Grupa je definisala novu prekretnicu za 2035. godinu u smanjenju emisija CO₂ na putu ka neto nultoj emisiji. Kompanija planira smanjiti svoje emisije CO₂ za najmanje 60 miliona metričkih tona u odnosu na nivoe iz 2019. godine, što predstavlja dodatno smanjenje od oko 20 miliona tona u odnosu na postojeći cilj za 2030.
Do sada je cilj bio smanjiti najmanje 40 miliona metričkih tona CO₂ u celom životnom ciklusu do 2030. godine u poređenju s 2019. Nova prekretnica za 2035. je logičan sledeći korak ka naprednoj dekarbonizaciji.
U postizanju ovih ciljeva ključna je upotreba obnovljivih izvora energije, povećano korištenje sekundarnih sirovina, poboljšanje efikasnosti u fazi korištenja, kao i inovacije u proizvodima i procesima.
Iz BMW najavljuju da će sve veći deo voznog parka činiti električna vozila, kao i da uvode inovacije u proizvodima i procesima, uključujući šestu generaciju baterijske tehnologije (Gen6).
— Globalna potražnja kupaca za električnim vozilima sama po sebi neće biti dovoljna za postizanje ciljeva smanjenja CO₂ postavljenih za 2030. i 2035. Zato se sveobuhvatni pristup smanjenju CO₂ odnosi na celi životni ciklus vozila, bez obzira na vrstu pogona — saopšteno je iz BMW.
Pročitajte još:
- Kina smanjuje emisije CO2 zahvaljujući rekordnom rastu solarne energije
- Srbija priprema uvođenje cene emisije CO₂ u skladu sa CBAM mehanizmom
- EPA: Rekordno niske emisije CO2 i sve veća popularnost električnih vozila
Kompanija od 2020. svu električnu energiju iz eksternih izvora za sve fabrike širom sveta nabavlja isključivo iz obnovljivih izvora. Kontinuirano rade i na zameni fosilnih goriva, pa je nova fabrika u Mađarskoj prva BMW-ova fabrika koja u redovnom radu proizvodi vozila bez upotrebe fosilnih goriva poput nafte i gasa.
Kako bi smanjila emisije CO₂ tokom korištenja vozila, BMW Grupa provodi dodatne mere efikasnosti kroz program BMW EfficientDynamics i ubrzanu elektrifikaciju svoje flote. Efikasnost se poboljšava u svim podsistemima vozila – od pogona i aerodinamike do guma – bez obzira na vrstu pogona. Primer toga je novi BMW iX3, koji troši do 20 odsto manje energije u odnosu na prethodni model.
Ostvarenje novih klimatskih ciljeva zavisi i od spoljnjih faktora, poput proizvodnje čelika s manjim emisijama, širenja infrastrukture za punjenje, napretka cirkularne ekonomije i razvoja tehnologije baterijskih ćelija. Zato BMW Grupa ulaže u strateške inicijative, uključujući jačanje vlastitih kapaciteta u centrima za baterijske ćelije i projekte cirkularne ekonomije.
Energetski portal





