S tim u vezi, Evropska komisija u petak, 12. septembra, u Briselu nastavlja Strateški dijalog o budućnosti automobilske industrije sa predstavnicima sektora, uz učešće predsednice Evropske Komisije Ursule fon der Lajen. Sastanak dolazi neposredno po završetku sajma IAA Mobility u Minhenu (IAA Summit 9–12. septembar; Open Space 9–14. septembar), gde su poruke proizvođača već usmerene ka traženju fleksibilnijeg okvira za tranziciju.
Udruženje proizvođača (ACEA) poručuje da je potreban tehnološki neutralan pristup dekarbonizaciji drumskog saobraćaja, uz prilagođavanje važećih CO₂ pravila realnim uslovima na tržištu. ACEA ističe i da su vozila na baterije do sada dostigla 15,6 odsto udela u novim registracijama putničkih automobila u EU, dok je udeo električnih kombija i dalje nizak (oko 8,5 odsto), te traži „tri odvojene trake“, tačnije politika posebno kreirana za putničke automobile, kombije i teška vozila, navodi se na sajtu ACEA.
Industrija u dijalogu naglašava i konkurentske pritiske: zavisnost Evrope od azijskog lanca snabdevanja baterijama i više cene energije i regulative u odnosu na druge regione, što umanjuje otpornost i ulaganja. Proizvođači traže bržu izgradnju infrastrukture za punjenje i ciljane podsticaje, ali i obnovu industrijske perspektive za tehnologije koje ubrzavaju tranziciju, uključujući malu i efikasnu proizvodnju električnih automobila.
Energetski portal





